Sınıf öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile eğitim teknolojisi standartlarına yönelik özyeterliklerinin ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, yaşam boyu öğrenme faaliyetlerinin ve eğitim teknolojilerininönemi üzerinde durulan Türkiye'de, sınıf öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinive eğitim teknolojisi standartları ile ilgili özyeterliklerini belirlemek, çeşitli değişkenleraçısından incelemek ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile eğitim teknolojisi standartlarınayönelik özyeterlikleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu amaçla, araştırma deseniolarak mevcut durumu ortaya koymayı sağlayan tarama modellerinden ilişkisel taramamodeli kullanılmıştır.Araştırmaya Amasya ili ve ilçelerinde 2013-2014 eğitim-öğretim yılı içerisinde görevyapan ve basit rastgele örneklem seçimi yöntemi ile seçilen 178'i bay, 159'u bayan olmaküzere toplam 337 sınıf öğretmeni katılmıştır. Çalışmada sınıf öğretmenlerinin yaşam boyuöğrenme eğilimlerini tespit etmek amacıyla `Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği`kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach alpha güvenirlik katsayısı 0,91 olarak bulunmuştur. Sınıföğretmenlerinin eğitim teknolojisi standartları özyeterliklerini belirlemek amacıyla ise`Eğitim Teknolojisi Standartları İle İlgili Yeterlilikler Ölçeği` kullanılmıştır. ÖlçeğinCronbach alpha güvenirlik katsayısı 0,94 olarak bulunmuştur.Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleriyüksek düzeydedir. Yaşam boyu öğrenme eğilimlerinde cinsiyete göre anlamlı bir farklılıkbulunurken, yaş, mesleki kıdem ve görev yeri değişkenlerine göre anlamlı bir farklılıkbulunamamıştır. Bununla birlikte sınıf öğretmenlerinin eğitim teknolojisi standartları ile ilgiliözyeterlikleri yüksek düzeydedir. Verimlilik ve mesleki uygulamalar alt boyutunda cinsiyetegöre anlamlı farklılık bulunurken, eğitim teknolojisi standartları ile ilgili özyeterliklerindecinsiyet, yaş, mesleki kıdem ve görev yeri değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık olmadığıgörülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile eğitim teknolojisistandartları özyeterlikleri arasında ise anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki vardır. Sınıföğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin ve eğitim teknolojisi standartları ile ilgiliözyeterliklerinin iyi düzeyde olması, onların yetiştirdiği öğrencilerin de yaşam boyuöğrenme eğilimlerini artırabilir ve teknolojiye bakış açılarını iyi düzeyde geliştirebilir.Yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve eğitim teknolojisi standartlarına yönelik özyeterlikleri ile XIIilgili derinlemesine bilgi edinebilmek adına öğretmenlerle görüşmeler yoluyla nitel birçalışma yapılabilir.Anahtar Kelimeler: Yaşam Boyu Öğrenme, Eğitim Teknolojisi Standartları, SınıfÖğretmenleri The purpose of this study is to figure out primary school teachers' lifelong learningtrends and their self-efficiencies for educational technology standards which is one of theprominent issues in Turkey; is to examine the issue in terms of multiple variables and is tofigure out the relationship between primary school teachers' lifelong learning trends andtheir self-efficiencies for educational technology standards. Correlational research methodwas used in this study.In this research, randomly selected 337 primary school teachers (178 males and159 females) working in Amasya province and in its districts during 2013-2014 academicyear participated in this study. To figure out the lifelong learning trends of primary schoolteachers `Lifelong Learning Trends Scale` was used. This scale has 0.91 Cronbach alphareliability parameter. Additionally, to figure out the self-efficiencies of educationaltechnology standards of primary school teachers `The Efficiencies Scale aboutthe Educational Technologies Standards` was used. This scale has 0.94 Cronbach alphareliability parameter.According to the results of the research, lifelong learning trends of primary schoolteachers is at a high level. While there is a significant difference of lifelong learning trendsin terms of gender, there is no difference in terms of marital status, age, professionalseniority and place of work variables. The self-efficiencies about the educationaltechnology standards of primary school teachers is at a high level. While there isa significant difference in terms of gender at the sub-level of productivity and professionalapplications; there is no difference according to marital status, age, professional seniorityand place of work variables about the self-efficiencies of educational technologystandards. There is a positive and meaningful relationship between the lifelonglearning trends and educational technology standards self-efficiencies of primary schoolteachers. Good level of self-efficiencies of primary school teachers about educationaltechnology standards and lifelong learning trends can improve their students' lifelonglearning trends and their technology perspectives. For further research, a qualitative studymay be conducted with teachers and the issue may be delved further into by usinginterviews.Keywords: Lifelong Learning, Educational Technology Standards, Primary SchoolTeachers
Collections