Mobil öğrenmenin böte öğrencilerinin eğitimde bilişim teknolojileri-1 dersindeki akademik başarısına etkisi: Ege Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; Eğitimde Bilişim Teknolojileri-I dersinde denenmek üzere geliştirilen Android tabanlı öğrenme uygulamasının öğrencilerin ders başarısına etkisi ve tablet bilgisayar kullanan öğrencilerin dokunmatik cihazlara karşı tutumu incelenerek oluşturulmuştur.Çalışma 2012-2013 eğitim öğretim yılı güz yarı yılında, Ege Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde öğrenim gören 54 kişilik birinci sınıf öğrencisinin katılımıyla oluşturulmuştur. Dersin öğretim elemanı ile birlikte ECDL (European Computer Driving Licence Foundation) müfredatının ilk modülü olan ` Bilgi teknolojisinin temel kavramları` modülü kaynak alınarak ders içerikleri oluşturulmuştur. Bu içerikler geliştirilen Android tabanlı mobil uygulama ile deney grubu öğrencilerine sunulmuş, oluşturulan MOODLE grubu üzerinden de kontrol grubu ile paylaşılmıştır. Ön test- son test kontrol gruplu iki faktörlü bir deneysel model oluşturulmuş ve hazırlanan ders içerikleri 6 haftalık uygulama boyunca öğrencilerle paylaşılmıştır.Elde edilen verilerin analizi sonucunda, deney grubundaki öğrencilerin başarı puanlarının istatiksel olarak anlamlı bir şekilde arttığı görülürken, kontrol grubundaki öğrencilerin başarı puanlarındaki artış istatiksel olarak anlamlı değildir. Deney grubundaki öğrencilerin dokunmatik cihazlara yönelik tutumlarında ise anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Bu duruma sebep olarak tablet bilgisayarların sayıca yetersiz olması ve öğrencilerin ilgili cihazı tutum değiştirebilecek derecede kullanma imkanı bulamamış olması gösterilebilir. In this study, it was developed an Android-based learning practices according to students of Education in Information Technology-I course, and investigated the impact of it on the student's success. In addition, it was searched that the attitudes towards to touch devices of the tablet computer user students.The study was performed with the participation of 54 freshmen who were studying at Ege University Computer and Instructional Technology in the fall semester of 2012-2013 academic year. The first module of ECDL (European Computer Driving Licence Foundation) curriculum which was named `basic concepts of Information Technology` was used as a sourse when it was creating the contents with the instructor. These contents were presented via the mobile applications with the experimental group students, and also shared by MOODLE group by the control group students. It was prepared that a two-factor experimental model with pre-test and post-test control group, and the prepared course contents shared with the students during the 6 weeks of application.At the end of the analysis, it was observed that increasing of the students' achievement scores in the experimental group was statistically significant. On the other hand, increasing of the students' achievement scores in the control group was not statistically significant. There was not any significant difference between the students' attitudes towards touch device in the experimental group. It was thought that it might be because of inadequate number of computers, and the students could not find enough opportunity to used the devices for changing their attitudes.
Collections