Öğretici görüşlerine göre sığınmacı öğrencilere Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunların değerlendirilmesi: Kayseri ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Suriyeli sığınmacı öğrencilere Türkçenin öğretiminde karşılaşılan sorunları tespit etmek ve öğretmen görüşüne dayanarak bu sorunların çözümüne yönelik önerilerde bulunmaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim modelinde gerçekleştirilen araştırmanın verileri, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Kayseri ili merkez ilçelerindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullar ve Geçici Eğitim Merkezlerinde görev yapan 16 Türkçe öğreticiyle yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Araştırma verileri; Türkçe öğreticilerine yönelik olarak hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formları yoluyla elde edilmiştir. Bu kapsamda, araştırmacı tarafından geliştirilen; Suriyeli Sığınmacılara Türkçe Öğretimine ilişkin Öğretmen Görüşme Formu ve Araştırma Gönüllü Katılım Formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler Nvivo.10 paket programı aracılığıyla içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda; PİCTES kapsamında görev yapan öğreticilerin Suriyeli sığınmacı çocuklara Türkçe öğretim sürecinde önemli sorunlar yaşadığı belirlenmiştir. Bulgulara göre, ders materyali eksiklikleri, derse isteksizlik, veli ilgisizliği, dil ve kültür farklılıklarından dolayı Türk akranlarla kaynaşamama en belirgin sorunlardır. Öte yandan sığınmacılara yönelik öğretmen alan bilgisi yetersizlikleri ve öğretim programının olmaması sınıfın fiziki ve teknolojik imkanlarının uygunsuzluğu karşılan diğer sorunlardır. Anahtar Kelimeler: Türkçe öğretimi, Suriyeli sığınmacıların eğitimi, PİCTES The purpose of this study is to identify the problems encountered in teaching Turkish to Syrian refugee students and to make suggestions for the solution of these problems based on the views of the teachers. As one of the qualitative research methods, data in this phenomenological study are collected by 16 Turkish teachers working at schools affiliated to the Ministry of National Education in the central districts of Kayseri and Temporary Education Center in the academic year of 2018-2019 via interviews. Data of the study are collected by semi-structured interview forms that are prepared for Turkish tutorials. In this context, Teacher Interview Form on Teaching Turkish to Syrian Refugees and Research Volunteer Participation Form that are developed by the researcher are used. Data obtained from the study are examined and interpreted using the content analysis method by Nvivo.10 package program. As a result of the research, it is identified that teachers working in PICTES experience significant problems during the process of teaching Turkish to Syrian refugee children. According to the findings, lack of course material, reluctance to teach, lack of interest in parents and, failure to socialize with Turkish peers due to differences in language and culture are the most significant problems. On the other hand, inadequacy of teacher knowledge in the field of asylum seekers, lack of a curriculum and, non-conformity of physical and technological facilities of the class are the other problems encountered. Key words: Teaching turkish to refugee students, Education of Syrian refugees, PİCTES
Collections