Ortaokul 5 ve 6. sınıf öğrencilerinin ve İngilizce öğretmenlerinin İngilizce öğretiminde etkileşimli tahtaya ilişkin görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı İngilizce öğretmenlerinin ve ortaokul 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin etkileşimli tahtaların İngilizce öğretiminde kullanımı konusundaki görüşlerini incelemektir. Bu karma model araştırmanın çalışma grubunu Çorum il merkezinde 200 ortaokul öğrencisi ve aynı okulda çalışan 10 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada, öğrencilerin etkileşimli tahtaların kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemek için `Etkileşimli Tahtaya Yönelik Görüşme Anketi` kullanılmıştır. Öğretmenlerin derslerde etkileşimli tahtaların kullanımı hakkındaki görüşlerini araştırmak için açık uçlu sorulardan oluşan yapılandırılmış görüşme formundan yararlanılmıştır.Araştırmada elde edilen nicel verilerin analizi SPSS 22.0 programında gerçekleştirilmiştir. Nicel verilerin analizinde bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz yöntemi kullanılarak, tema ve kodlardan yararlanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin etkileşimli tahtalarla ilgili görüşlerinin olumlu olduğu, etkileşimli tahtaların derslerde kullanılmasının kalıcı öğrenmeyi sağladığını ve etkileşimli tahtalar kullanılarak yapılan derslerin etkileşimli tahtalar kullanmadan yapılan derslerden daha eğlenceli olduğunu düşündükleri tespit edilmiştir. Araştırmada, öğrencilerin etkileşimli tahta kullanımının öğrencilerin dikkatini dağıttığı ve buna bağlı olarak öğrenmeyi zorlaştırdığı görüş maddelerine katılım düzeylerinin oldukça düşük olduğu görülmüştür. Öğrencilerin derslerde etkileşimli tahta kullanımı hakkındaki görüşlerinin sınıf değişkenine göre benzer düzeyde olduğu, ancak genel olarak etkileşimli tahta kullanımı konusunda 5. sınıf öğrencilerinin 6. sınıf öğrencilerinden daha fazla olumlu düşünceleri olduğu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin görüşlerinin cinsiyet değişkenine göre benzer olduğu görülmüştür. Ayrıca, etkileşimli tahtaların kullanımında bilgisayar kullanma becerisi yüksek seviyede olan öğrencilerin, düşük seviyede olan öğrencilere göre daha olumlu görüşlere sahip oldukları bulunmuştur. Araştırmada, İngilizce öğretmenlerinin etkileşimli tahta kullanımında kendilerini yeterli gördükleri ve etkileşimli tahtaları derslerinde etkin bir biçimde kullandıkları görülmüştür. Ayrıca, İngilizce öğretmenleri tarafından İngilizce öğretiminde etkileşimli tahtanın derslerinde kullanımının dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin pekiştirilmesinde ve geliştirilmesinde etkili olduğu belirtilmiştir. Sonuç olarak, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin İngilizce öğretiminde etkileşimli tahtaların kullanımı hakkındaki görüşleri olumlu olmuştur. Etkileşimli tahta, öğrencilerin ilgisini, arzusunu ve motivasyonunu artırarak uzun vadeli ve etkili öğrenmenin gerçekleştirilmesinde aktif rol oynamıştır. This study aimed to shed light on the English language teachers and the 5th and the 6th grade students' views regarding the use of the interactive boards in English language teaching. The study groups of this mixed model research were 200 secondary school students in Çorum city center and ten teachers working in the same school. In the research, a questionnaire was used to determine the students' views on the use of interactive boards. As of teachers, an interview form consisting of open-ended questions was used to investigate teachers' views about the use of interactive boards in the lessons. The analysis of the quantitative data obtained in the study was performed in SPSS 22.0 program. Independent groups t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used to analyze the quantitative data. In the analysis of qualitative data, themes and codes were used by using descriptive analysis method. The research showed that the students' views regarding the interactive boards were positive and using interactive boards in the lessons provided long-term learning and the lessons conducted via interactive boards were more enjoyable than the lessons conducted without the interactive boards. The study found that the use of interactive board didn't distract students' attention and made learning easier for them. It was revealed that the views of the students about the use of interactive board in the lessons were similar in terms of grade variable, but in common, 5th grade students had more positive thoughts than 6th grade students. It was seen that the students' views were similar according to the gender variable. It was also found that students with high level computer skills had more positive views than the students with low level in the use of interactive boards. In the study, it was seen that English teachers considered themselves proficient in the use of interactive boards and used interactive boards effectively in their courses. Moreover, it was stated by the English teachers that the use of interactive board in teaching English was effective in reinforcing and improving listening, speaking, reading and writing skills. In conclusion, both students 'and teachers' views about the use of interactive boards in the teaching of English were positive. The interactive board played an active role in the realization of long-term and effective learning by increasing students' interest, desire and motivation.
Collections