0-12 yaş grubuna yönelik giysi koleksiyonu hazırlamada dikkat edilecek hususlar ve ürün maliyetine etki eden faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 0-12 yaş grubuna yönelik giysi koleksiyon hazırlama süreci fikir aşamasından satış aşamasına kadar incelenmiş, ürün tasarımına ve maliyetlerine etki eden faktörler üzerinde durulmuştur. Bu kapsamda öncelikle; tekstil sektöründe öne çıkan markalar, moda tasarımcıları ve tekstil firmaları tarafından takip edilen koleksiyon hazırlama aşamaları ile ürün maliyetlendirme teknikleri hakkında genel bilgiler verilmiştir. Çalışmada daha sonra, İzmir'de bulunan ve ihracat yapan bir hazır giyim ve konfeksiyon firmasının Zara erkek çocuk ve erkek bebek departmanları için hazırladığı sonbahar-kış 2016 koleksiyonları incelenmiştir. Firma, tasarım çalışmaları sırasında farklı tipleri, aksesuarlar, model ve işçilik detaylarıyla modellerin çekiciliğini arttırmaya çalışılırken, ürünlerin güvenli giyim ve temiz giyim standartlarına uygun olması gerektiğini hiçbir zaman göz ardı etmemiştir. Koleksiyon kapsamında, markanın üretim standartlarına uygun olarak tasarlanan 5 erkek bebek, 6 erkek çocuk giysi modeli İspanya'nın La Coruña şehrinde bulunan Zara merkez ofisinde müşteri beğenisine sunulmuştur. Sunum sonrasında 2 adet erkek çocuk, 1 adet de erkek modeli müşteri tarafından seçilmiştir. Seçilen ürünlerin fiyatlandırma çalışmaları geleneksel maliyetlendirme yaklaşımı ve hedef maliyetleme yaklaşımı beraber kullanılarak yapılmıştır. In this study, dissection subject is garment collection preparing and selling processes of 0-12 age range. All stages from inspiration to selling of kids' garment collections were analysed and important points to be considered at designing and costing were summarized. At first part, commonly used designing and costing techniques that are used by distinguished brands, fashion designers and well known retail companies were explained. Then, Autumn-Winter 2016 Zara boys and baby boys collections of a ready to wear and apparel company which locates in İzmir were analysed. This company used different fabric qualities, accessories, detailed patterns and workmanship to develop attractive products. In addition to these designing principles, they need to consider safe to wear and clear to wear quality standards for kids garments. Company, designed and prepared 5 styles for baby boy department and 6 styles for boy department. In part of this collection period, company's design and marketing department responsibles presented this collection to the related buyers at the head office of Zara in La Coruña – Spain. After collection presentation, Zara selected 2 styles for boys department and 1 style for baby boy department. Company made costings of these 3 styles regarding to traditional costing and target costing principles together.
Collections