İlköğretim okulu dördüncü ve beşinci sınıf öğrencileri, öğretmenleri ve velilerin okulla ilgili görüş ve beklentileri (Kayseri ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ilköğretim okulu dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin, velilerinin ve öğretmenlerin okulla ilgili görüş ve beklentilerini; a) eğitim öğretim etkinlikleri, b) okul yönetimi, c) okulun fiziki ortamı, ç) okuldaki sosyal, kültürel ve sportif faaliyetler, d)öğretmen, öğrenci ve velilerin karşılıklı beklentileri arasında anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır.Araştırmanın evrenini 2008-2009 eğitim öğretim yılında Kayseri ilinin Melikgazi ve Kocasinan ilçelerine bağlı resmi 204 ilköğretim okuluna devam eden 124.011 öğrenci ve bu öğrencilerin velileri ile bu ilçelerde görev yapan 5172 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmanın örneklemini ise, Kayseri ili Melikgazi ilçesinde üç ve Kocasinan ilçesindeki dört ilköğretim okuluna devam eden toplam 406 öğrenci, 317 veli ve 106 öğretmen oluşturmaktadır.Öğrencilerin, velilerin ve öğretmenlerin okulla ilgili görüş ve beklentilerini belirlemek için beşli likert tipi bir anket araştırmacı tarafından hazırlanmış ve uygulanmıştır.Verilerin çözümlenmesinde ortalama, yüzdelik oran t-testi ve varyans analizinden yararlanılmıştır.Ulaşılan sonuçlar ise bu üç grup arasında okulla ilgili, eğitim öğretim etkinlikleri, okul yönetimi, okulun fiziki ortamı ve sosyal, kültürel faaliyetler hakkındaki görüşleri arasında anlamlı farklılıklar bulunduğunu göstermektedir. Öğrenciler derslerin işlenişi için ayrılan süreyi yeterli bulurken, okuldaki sosyal faaliyetlere katımda daha fazla fırsat eşitliği sağlanmasını istemektedirler. Öğretmenler ise okuldaki kulüp çalışmalarının amacına uygun yapılamadığını ve kütüphane spor salonu gibi bölümlerin yeterli olmadığını belirtmişlerdir. Velilerin görüşleri incelendiğinde ise öğretmenlerden çocuğunun gelişimi ile ilgili yeterli bilgiyi alabildikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okula ilişkin görüşler, okula ilişkin beklentiler, öğretmen, veli ve öğrencilerin karşılıklı beklentileri. This research aimed to identify the ideas of primary school 4th and 5th grade students, their parents and teachers about school, and whether there are differences between them in terms of their ideas related to a) educational activities, b) school management, c) physical environment of the school, d) social, cultural and sports activities at school, and e) mutual expectations of teachers, students, and parents from one another.The sample of the population of the study consist of 124.011 students attending 204 public primary schools in Melikgazi and Kocasinan districts, parents of these students, and 5172 primary school teachers working in these schools. The sample of the study consisted of a total of 406 students attending three schools in Melikgazi and four in Kocasinan and 317 parents, and 106 teachers.A 5-point Likert type questionnaire was developed and administered by the researcher to identify the ideas of students, parents, and teachers about school. In the analysis of the data gathered, means, percentages, t-test and analysis of variance were used.The results indicate that there are meaningful differences between the three groups in terms of their ideas related to educational activities, school management, physical environment of the school, social, cultural and sports activities at school, and in addition in terms of their mutual expectations . Students think that time period allotted fort he lessons is enough; on the other hand, they expect more equality of opportunity to take part in social activities at school. Teachers believe that activities in social clubs at school are not performed in accordance with the goals, and some parts of the schools such as libraries and sports centers are not sufficient. When the views of parents are examined, it is observed that they believe that they get enough feedback about the development of their children.Key Words: Views about school, expectations about school, mutual expectations of teachers, parents and students.
Collections