Anadolu liseleri İngilizce derslerinde konuşma ve dinleme becerilerinin kazandırılmasına yönelik etkinliklerde karşılaşılan istenmeyen öğrenci davranışlarının incelenmesi: Öğretmen ve öğrenci algıları(Kayseri ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Anadolu liselerinde öğrenim görmekte olan öğrencilerin İngilizce derslerinde dinleme ve konuşma etkinlikleri sırasında gösterdikleri istenmeyen davranışları ve bu davranışların bir takım öğretmen ve öğrenci özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğini öğrenci ve öğretmenlerin görüşleri temel alınarak incelenmiştir. Öğrencilerin bu konuya ilişkin cevaplarının cinsiyete, sınıf seviyesine, anne-baba eğitim durumuna, mezun olduğu ilköğretim okulunun özelliğine (devlet-özel) göre farklılık gösterip göstermediği saptanmaya çalışılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin bu konudaki görüşlerinin cinsiyete, kıdeme ve mezun olunan fakülte türüne göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır.Araştırmanın örneklemini, Kayseri ili Melikgazi ve Kocasinan ilçelerinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 11 Anadolu lisesinde öğrenim gören öğrencilerden 615 ve bu okullarda görev yapan öğretmenlerden 56'sı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen anket yolu ile elde edilmiştir. İstenmeyen öğrenci davranışları, dinleme (D), konuşma (K) ve dinleme-konuşma (D&K) şeklinde üç başlık altında toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t-test ve varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır.Dinleme etkinliklerinde öğrencilerin derse ilgilerinin az olmadığı ancak kısa süreli olduğu, arkadaşlarının yaptığı olumsuz davranışların dikkatlerini dağıttığı, bu tür etkinlikler yapılırken sıkılmadıkları tespit edilmiştir. Konuşma etkinliklerinde hazırlıksız konuşmak zorunda kaldıklarında telaşlandıkları, cesaretsizlikten dolayı derse katılmadıkları ve öğretmenlerinin davranışlarından etkilendikleri tespit edilmiştir.Araştırmada, öğrencilerin İngilizce derslerinde dinleme ve konuşma becerileri kazandırılırken sergilemiş oldukları istenmeyen davranışlarının, öğretmen ve öğrencilerin bazı demografik özelliklerine göre farklı algılanırken bir kısmına göre farklılık göstermediği belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Sınıf Yönetimi, Dinleme Becerileri, Konuşma Becerileri, İstenmeyen Öğrenci Davranışları. This study investigated the misbehaviours of students in Anatolian high schools display during speaking and listening activities in English lessons, based on students? and teachers? perspectives and how students misbehaviours differ according to some demographic features of teachers and students. It tried to identify whether the students? views differ according to the gender, class level, education level of mother and father and the type of primary school (government-private) the students graduated from. It also tried to identify whether the teachers? views differ according to their gender, seniority and the type of faculty of their graduation.56 English teachers working and 615 students studying at Anatolian high schools in the National Education (MEB) in Melikgazi and Kocasinan in Kayseri constituted the sample of the research. The data for the study were gathered through a questionnaire developed by the researcher. Student misbehaviours were sorted out under the headings of Listening (D), Speaking (K), and Listening-Speaking (D&K). Frequency, percentage, mean, t-test and ANOVA were used to analyse the data.It was found that students do not lack interest in the course, but their attention span is limited and their classmates? misbehaviours distract them during listening activities; they state that they are not bored while doing listening activities. During speaking activities, if students are not prepared, they get anxious, they do not participate in the activities due to lack of encouragement and they are affected by their teachers? attitudes.The study indicated that while students? and teachers? perceptions of students? misbehaviours during listening and speaking activities in English lessons differ according to some demographic variables, they do not differ according to some others.Key Words: Classroom Management, Listening Skills, Speaking Skills, Students? Misbehaviours.
Collections