İlköğretim okulu müdürlerinin öğretim liderliği niteliğinin eğitim programlarının başarıyla uygulanmasına etkilerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi : Kayseri ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Kayseri il merkezinde bulunan resmi ilköğretim okullarında görev yapan okul müdürlerinin öğretim liderliği niteliğinin eğitim programlarının başarıyla uygulanmasına etkilerini öğretmen görüşlerine göre tespit etmektir. Çalışmada veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre öğretim liderliğini belirleyen davranış boyutları, eğitim programı ve öğretim sürecinin yönetimi, öğretim süreci ve öğrencilerin değerlendirilmesi, öğretmenlerin desteklenmesi ve geliştirilmesi liderlik boyutundaki niteliklerini yerine getirme düzeyleri ile ilgili öğretmen görüşleri arasında cinsiyetlerine, kıdemlerine, branşlarına göre anlamlı bir farklılık çıkmamıştır. Yöneticilerin kıdemi ile öğretmenlerin desteklenmesi ve geliştirilmesi boyutundaki niteliklerini gerçekleştirme düzeyi arasında öğretmen görüşlerine göre anlamlı bir fark bulunmuştur. Analiz sonuçlarına göre öğretim liderliğini belirleyen davranış boyutları ile uygulanması arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu bulunmuştur. Okul müdürlerinin öğretim liderliği niteliği arttıkça, eğitim programlarının başarılı bir şekilde uygulanması boyutu da artmaktadır. Ayrıca araştırma sonucunda elde edilen bulgulara ve sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik davranışlarını kazanmaları için okul yöneticileri ve özellikle de yönetici adayları için düzenlenecek hizmet içi eğitim programlarının içeriklerinde öğretimsel liderlik rollerine ağırlık verilmesi yararlı olacaktır. Düzenlenen hizmet içi eğitimlerinde öğretimsel liderlik konu olmaktan çıkarılarak sadece öğretimsel liderliği ve boyutlarını içeren hizmet içi eğitimlerin düzenlenmesi yararlı olacaktır. The purpose of this study, the city of Kayseri in the official primary school instructional leadership of school principals according to the opinions of the quality of teacher education programs is to determine the effects of successful implementation.According to the results of the analysis, determining the behavioral dimensions of instructional leadership, curriculum and teaching process, management, teaching process and evaluation of students, the support and development of the teachers, of leadership qualities to fulfill the size of sex between teacher opinions about the level, seniority, according to their branches were statistically no difference. Managers 'qualifications to perform the size of the level of support and development of teachers' evaluations of teachers, administrators there is a significant difference according to seniority. According to the results of the analysis, there was found a positive relationship between the behavioral dimensions of leadership in education and the implementation of this technique. As the nature of instructional leadership of school principals, the successful implementation of education programs are also increasing. In addition, the findings and conclusions based on research obtained from the various suggestions were made. School administrators' instructional leadership behavior of school administrators and especially the executive candidates to acquire the in-service training programs organized for the content, emphasizing instructional leadership roles will be useful. In-service training held in instructional leadership instructional leadership and the dimensions of the subject to be removed and contains the only in-service training programs will be useful.
Collections