Ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin seçmeli ders tercihlerine rehber öğretmenlerin etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ortaöğretim 9.sınıf öğrencilerinin seçmeli ders tercihlerinde rehber öğretmenlerin ne ölçüde etki ettikleri incelenmiştir. Araştırmada öğrencilerin seçmeli ders tercihlerine etki edebilecek çeşitli demografik değişkenler arasındaki ilişkiler de araştırılmıştır.Bu amaçla öğrencilerin seçmeli ders tercihlerine etki edebilecek unsurları belirlemeye yönelik bir anket geliştirilmiş ve geliştirilen anketin rastgele seçilen okullardaki 9.sınıf öğrencilere uygulanması sonucu elde edilen verilerin, bazı demografik özellikler arasında ilişki ve farklarının ortaya koyulması yoluyla ortaöğretim 9.sınıf öğrencilerinin seçmeli ders tercihine etki edebilecek unsurlar açıklanmaya çalışılmıştır.Araştırmaya çeşitli türdeki 6 ortaöğretim kurumundan 325 öğrenci katılmıştır. Anketler okullara bizzat gidilerek yapılmış ve gerekli yerlerde öğrencilere açıklamalarda bulunulmuştur. Anket 18 sorudan oluşmaktadır.Araştırma sonucunda aşağıdaki bulgulara ulaşılmıştır.1.Rehber öğretmenlerin ders seçimine etkisinde kız ve erkek öğrenciler arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır.2.Rehber öğretmenlerin ders seçimi etkisine ilişkin öğrenci algılarının öğrenim gördükleri lise türüne göre anlamlı düzeyde farklı olduğu görülmüştür. Rehber öğretmenlerin genel lise öğrencilerinin ders seçimine etkisi meslek lisesi öğrencilerin ders seçimine etkisinden; meslek lisesi öğrencilerinin ders seçimine etkisi de Anadolu lisesi öğrencilerinin ders seçimine etkisinden anlamlı düzeyde daha yüksek çıkmıştır.3.Başarı düzeyleri farklı olan öğrencilerin rehber öğretmenlerinin ders seçimine etkileri arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır.4.Erkek rehber öğretmenlerin öğrencilerin ders seçimine etkisi kadın rehber öğretmenlerin ders seçimine etkisinden anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür.5.Rehber öğretmenlerin öğrencilerin ders seçimine etkisinin rehber öğretmenlerin yaşlarına göre anlamlı düzeyde farklı olduğu görülmüş, 22-30 yaş arası rehber öğretmenlerin 31-40 yaş arası rehber öğretmenlerden ve 41 yaş ve üzeri rehber öğretmenlerden anlamlı düzeyde daha etkili oldukları görülmüştür.6.Rehber öğretmenlerin öğrencilerin ders seçimine etkisinin öğrencilerin ailelerinin ekonomik durumuna göre anlamlı düzeyde farklı olduğu görülmüştür. Ailesinin aylık geliri 750 TL'den az olan öğrencilerin ders seçimine rehber öğretmenlerin etkisi, ailesinin aylık geliri 1501-2000 TL arası olan öğrencilerden anlamlı düzeyde daha yüksek çıkmıştır.7.Rehber öğretmenlerin ders seçimine etkisi öğrencilerin babalarının eğitim durumuna göre anlamlı düzeyde farklı olmadığı görülmüştür.8.Rehber öğretmenlerin öğrencilerin ders seçimine etkisinin annelerinin eğitim durumuna göre anlamlı düzeyde farklı olduğu görülmüştür. Annesi ilköğretim mezunu olan öğrencilerin ders seçimine rehber öğretmenlerin etkisi, annesi lise mezunu olan öğrencilerden anlamlı düzeyde daha yüksek çıkmıştır. In this study, the influence and extent of guidance/counselor teachers? role in the elective course preferences of 9th year students in secondary schools were examined. The relationships between various demographic variables that influence their preferences were also investigated.In this regard, a survey was developed in order to identify the factors that may affect the elective course preferences of students and was performed on 9th year students from randomly selected schools. The factors that may influence the elective course preferences of the 9th year students were explained through the relationship between certain demographic characteristics and differences which are obtained from the results of the survey data.325 students from various types of 6 secondary education institutions participated in the study. The surveys were taken by visiting the institutions personally and explanations were made to the students when necessary. The survey consists of 18 questions.The following findings were reached as a result of the research.1.There are no significant differences found in the influence of guidance/counselor teachers on selecting courses between male and female students.2.It was observed that the students' perceptions about the influence of guidance/counselor teachers on selecting courses are significantly different based on the type of high school they attended. The influence of guidance/counselor teachers on selecting courses was significantly higher in regular high school students than vocational high school students. It was also significantly higher in vocational high school students then Anatolian high school students.3.It was observed that there was no significant difference in the influence of guidance/counselor teachers on selecting courses depending on current success levels of students.4.It was observed that the influence of male guidance/counselor teachers on selecting courses is significantly higher than female guidance/counselor teachers.5.It was observed that there is significant difference in terms of guidance/counselor teachers age and their influence on selecting courses. It was observed that the guidance/counselor teachers between the ages of 22-30 are significantly more effective than between the ages of 31-40 years and 41 years of age and older.6.It was observerd that there are significant differences in the influence of guidance/counselor teachers on selecting courses depending on the economic status of students? families. The influence of guidance/counselor teachers on selecting courses was significantly higher in students whose family's monthly income less than 750TL than the students whose family?s monthly income of between 1501-2000TL.7.It was observed that there was no significant difference in influence of guidance/counselor teachers on selecting courses depending on students? father?s education level.8.It was observerd that there are significant differences in influence of guidance/counselor teachers on selecting courses depending on the education level of the students. The influence of guidance/counselor teachers on selecting courses was significantly higher in students whose mothers are primary school graduates than the students whose mothers are high school graduates.
Collections