Robotik destekli fen ve teknoloji laboratuvar uygulamaları: ROBOLAB
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünyada Fen ve Teknoloji eğitimine bakıldığında, karşımıza uygulanabilir yeni bir teknolojik alan çıkmaktadır. ?Robotik? denilen bu teknolojik yenilik, özellikle Fen ve Teknoloji laboratuvar uygulamalarında hem veri elde etmede büyük kolaylıklar sağlamakta hem de öğrencilere problem çözme, eleştirel ve yaratıcı düşünme gibi birçok beceri kazandırmaktadır. Bu araştırmada, robotikle ilgili öğrenci görüşleri belirlenmiş, ayrıca ilköğretim 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersi ?Kuvvet ve Hareket? ünitesinde robotik destekli yapılan deneysel etkinliklerin öğrencilerin bilimsel süreç becerileri ile Fen ve Teknoloji dersine yönelik motivasyonlarına etkisi incelenmiştir. Araştırma, 2011-2012 eğitim öğretim yılında, Kayseri'de MEB'e bağlı bir ilköğretim okulunda, 7. sınıf öğrencileri (N=40) ile yürütülmüştür. Araştırmanın modelini, deneysel yöntemin ?öntest-sontest kontrol gruplu deseni? oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ?Robotik Ön Anket?, ?Robotik Memnuniyet Testi?, ?Bilimsel Süreç Becerileri Testi?, ?Fen ve Teknoloji Dersi Motivasyon Ölçeği? ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Deney grubundaki etkinlikler Lego Mindstorms NXT Robotik Eğitim Setleri ile gerçekleştirilmiş, kontrol grubunda ise aynı etkinlikler müfredattaki haliyle laboratuvarda uygulanmıştır. Etkinlikler sekiz hafta boyunca devam etmiş, elde edilen nicel veriler SPSS 17.00 paket programı aracılığı ile 0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin robotikle ilgili oldukça olumlu görüşlere sahip olduğu belirlenmiş, robotik destekli fen deneylerinin gerçekleştirildiği deney grubu öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile Fen ve Teknoloji dersine yönelik motivasyonlarının kontrol grubunda bulunan öğrencilerinkine göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği görülmüştür. Recently when we consider Science and Technology education in the world, a new technological area has been seen. This technological innovation called ?Robotic? provides great advantages in obtaining data especially in Science and Technology laboratory applications and as well as gains students many skills such as problem solving, critical and creative thinking. In this study, students? opinions about robotic were determined; they also were investigated the effect of students' scientific process skills and their motivation toward Science and Technology course of robotic supported experimental activities in ?Force and Motion? unit of the 7th grade Science and Technology course. The research was carried out in 2011-2012 academic year with the 7th grade students (N=40) in an elementary school in Kayseri. The research model is ?pretest-posttest control group design? of the experimental method. In the study, as a data collection tool, ?Robotic Preliminary Questionnaire and Robotic Satisfaction Test?, ?Scientific Process Skills Test?, ?Science and Technology Lesson Motivation Scale? and a personal information form were used. The activities in the experimental group were performed with Lego Mindstorms NXT Robotic Educational Kits and the same activities such as curriculum were applied in the laboratory in the control group based on Science and Technology curriculum. The activities in each group implemented for eight weeks. The quantitative data were examined with SPSS 17.00 package at the 0.05 level of significance. As a result, they were determined that students had very positive opinions about robotic and also observed the experimental group students? performed robotic supported science experiments scientific process skills and motivation toward Science and Technology course were statistically significant from the control group students?.
Collections