İkinci kademe Türkçe dersi öğretmen kılavuz kitaplarındaki müstakil dinleme metinlerine yönelik öğretmen uygulamalarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilinçli ya da bilinçsiz bir işitme süreciyle dünyaya geliriz. Hayatımızın büyük bir bölümünü oluşturan bu beceri üzerine yapılan çalışmaların yetersizliği dikkat çekici boyuttadır.Son zamanlarda Millî Eğitim Bakanlığı tarafından da üzerinde önemle durulan bu önemli becerinin geliştirilmesi için ilköğretim ikinci kademe Türkçe dersi öğretmen kılavuz kitaplarına her temada en az bir tane olmak üzere müstakil dinleme metinleri eklenmiştir. Bu becerinin geliştirilmesi için yönergelerle öğretmenler yönlendirilmiş ve öğrencilerin bu beceriyi bilinçli olarak geliştirmesi beklenmiştir. Dinleme becerisinin gelişmesinde önemli rol oynayan öğretmenlerin uygulamaları araştırmamızın temelini oluşturmaktadır. Uygulamaların merkezinde olan öğrenciler ve bu metinlerin bulunduğu öğretmen kılavuz kitapları ile edinimleri denetlemeyi amaçlayan çalışma kitaplarındaki etkinlikler de araştırmamızda yer almaktadır.Araştırmamızda ilköğretim ikinci kademe Türkçe dersi öğretmen kılavuz kitaplarındaki müstakil dinleme metinlerine yönelik öğretmen uygulamaları değerlendirilmeye çalışılmaktadır. Bu amaçla; 2011-2012 eğitim öğretim yılı içerisinde Kayseri merkez ve merkez ilçelerde görev yapan 25 Türkçe öğretmenine görüşme formu uygulanmış, bu çalışma evreni içerisinden seçilen 3 öğretmenin 21 ders saatinde 7 farklı sınıfında yaklaşık 165 öğrenci gözlem formları ile gözlenmiştir. Bunun yanı sıra ilköğretim ikinci kademede kullanılan öğretmen kılavuz kitaplarının dinleme metinleri ve öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinlikler incelenmiştir. Araştırmalar sonucunda elde edilen veriler nitel veri analizine göre kodlanarak yorumlanmıştır.Anahtar Sözcükler: Dinleme eğitimi, müstakil dinleme metinleri, nitel araştırma We are born with a hearing process, consciously or unconsciously. Insufficiency of researches on these skills that make up a large part of our lives that is remarkable.Recently, it is also emphasized by the Ministry of Education that developing these important skills is significant, with this aim at least one listening texts in each theme is added to secondary school Turkish teacher's books. Guidelines for the development of this skill oriented teachers and students were expected to develop this skill consciously. Applications of teachers play an important role in the development of listening skills is the basis of our research. Where students and teachers are the heart of the applications of these texts with the acquisition of guide books aimed at checking activities in the study workbooks are included.In this study, Secondary school teachers' listening texts implementations is assessed according to the Turkish lesson teacher guide books. For this purpose, in the period of 2011-2012 academic year, 25 Turkish teachers working in central and central districts of Kayseri city are conducted to interview and 3 teachers were selected from this group. The selected teachers and approximately 165 students from 7 different class had been monitored in their lessons for 21 hours and according to that, observation forms were filled. Textbooks used in secondary schools as well as teacher guide and student workbooks were also evaluated. Studies based on data obtained from the analysis of qualitative data coded and interpreted.Key Words: Listening training, self-contained listening texts, qualitative research
Collections