Disiplinler arası yaklaşıma dayalı çevre eğitiminin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarına ve davranışlarına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, disiplinler arası yaklaşıma dayalı çevre eğitiminin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarına ve davranışlarına etkisinin incelenmesidir. Araştırma 2 x 2 karışık faktöryel desen olarak tasarlanmıştır.Katılımcılar Kayseri şehir merkezindeki bir ilköğretim okulundaki iki farklı sınıftan 91 (49 kız, 42 erkek) 4. sınıf öğrencisidir. Araştırma 2010 - 2011 akademik yılının ikinci dönemi boyunca yürütülmüştür.Çevre ile ilgili konular 4. sınıf fen ve teknoloji öğretim programından seçilmiş ve 1. grupta disiplinler arası yaklaşımla, ikinci grupta geleneksel yaklaşımla verilmiştir. `İlköğretim Öğrencileri Çevre Tutum Ölçeği` ve `Çevre Davranış Testi` veri toplama araçları olarak kullanılmıştır.Toplanan veriler bağımsız örneklem t-testi ve bağımlı örneklem t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Analizlerde anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir.Sonuç olarak, öğrencilerin çevreye yönelik tutum puanlarının gruplar arasında 1. grup (disiplinler arası yaklaşım) lehine anlamlı bir fark (p= .049) gösterdiği bulunmuştur. Ayrıca, öğrencilerin çevreye yönelik davranış puanları da gruplar arasında 1. grup lehine anlamlı bir fark (p= .046) göstermiştir. Bu bulgular, disiplinler arası yaklaşımın öğrencilerin çevreye yönelik tutumları ve davranışları üzerine geleneksel yaklaşıma kıyasla daha etkili olduğunu göstermiştir. The aim of the research was to investigate effects of environmental education based on the interdisciplinary approach on the environmental attitudes and behaviors of 4th grade primary school students. The research was designed as a 2 x 2 split-plot factorial design.The participants were 91 4th grade students (49 girls, 42 boys) from two different classrooms at a primary school located in Kayseri city center. The study was conducted during the second semester of 2010 ? 2011 academic year.Topics about environment were selected from 4th grade Science and Technology curriculum and were given with an interdisciplinary approach in the first group, and with the traditional approach in the second group. `The Environmental Attitude Scale for Primary School Students` and `Environmental Behavior Test` were administrated as data collection tools.Collected data was analyzed using independent samples t-test and paired samples t-test. Throughout the analyses, a 0.05 level were accepted as the significance level.As the results, it has been found that student attitude scores towards environment showed a significant difference among the groups (p= .049) in favor of the first group (interdisciplinary approach). Also, behavior scores of the students towards environment showed a significant difference among the groups (p= .046) in favor of the first group. These findings showed that compared with the traditional approach, interdisciplinary approach was more effective on attitudes and behaviors of the students towards environment.
Collections