Çevremizdeki kirlilik konusunun ilköğretimde yaratıcı drama yöntemi ile işlenmesi ve öğrenci farkındalığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma İlköğretim 4.sınıf Fen ve Teknoloji Dersi, ?Çevremizdeki Kirlilik? konusunun yaratıcı drama yöntemiyle işlenmesinin, öğrencilerin çevre konusunda farkındalığını üzerindeki etkililiğini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2011?2012 eğitim öğretim yılında Kayseri ili, Melikgazi ilçesinde yer alan bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 4-B sınıfı öğrencileri oluşturmuştur. Bu araştırmada karma araştırma metodu (nitel ve nicel yöntem) kullanılmıştır. Karma metodun kullanıldığı bu araştırmanın nicel kısmını derlenen Çevresel Farkındalık Ölçeğinin uygulanmasından elde edilen sonuçların değerlendirilmesi oluşmaktadır. Araştırmanın nitel kısmını ise süreç sonunda öğrencilere uygulanan Yaratıcı Drama Yöntemine İlişkin Öğrenci Değerlendirme Formunda bulunan açık uçlu sorulara öğrenciler tarafından verilen yanıtların analiz edilmesi oluşturmaktadır. Öğrencilere uygulanan 36 maddelik Çevresel Farkındalık Ölçeği pilot çalışma sonucunda SPSS programı ile değerlendirilerek Cronbach's Alpha değeri 0,77 olarak tespit edilmiştir. Çalışma ortamı için uygulamanın yapıldığı sınıf drama için uygun hale getirilmiştir. Çalışma grubunun Fen ve Teknoloji dersi `Çevremizdeki Kirlilik? konusuna dair derlenerek geliştirilen Çevresel Farkındalık Ölçeği ön test ve son test puanlarının karşılaştırılarak öğrencilerin uygulama öncesi ve sonrasındaki farklılıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin ön test ve son test toplam puanlarının t testi ile SPSS programı yardımıyla değerlendirmesi sonucunda anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. Değerlendirme sonucunda p<0.01 değerine ulaşılmıştır. Bu değer yöntemin ?Çevremizdeki Kirlilik? konusunun yaratıcı drama yöntemiyle işlenmesi sonucunda öğrencilerde anlamlı bir ilerleme olduğunu göstermektedir. Elde edilen bulgular ve bu bulguların değerlendirilmesi sonucunda yaratıcı drama yönteminin Fen ve Teknoloji dersinde kullanılmasının öğrencilerin çevresel farkındalıkları etkilemekte önemli bir yere sahip olduğu görülmektedir. Öğrencilerden alınan değerlendirme formlarının analizi yolu ile de elde edilen veriler bu sonucu desteklemektedir. This study aims to investigate the effectiveness of awareness of the students in ?Pollution in Our Environment? topic with creative drama in 4th grade science and technology course. Participants include elementary students attending at a mid-size primary school in Melikgazi, Kayseri during the academic year of 2011?2012. In this study, mixed research methodology was utilized. In the qualitative method part, interviews with the students were conducted and in the quantitative method, students? responses to the data collection tool (Student Evaluation Survey). As a result of the pilot study, 36-item Scale for Environmental Awareness was analyzed by SPSS program and Cronbach's alpha value was determined as 0.77. For the application group, creative drama was applied in class discussions. Compiling and devoloping about ?Pollution in Our Environment? theme in science and technology lesson Scale for Environmental Awareness compared for each student and their differences between pre-post tests. Pre-test and post-test total scores of the students' assessment of the SPSS program reached a value p < 0.01. This value shows that students showed a significant improvement in the awareness of the topic ?Pollution in Our Environment?. It is observed from the results that creative drama enhances students environmental awareness obtained from data findings and data analysis.
Collections