Okul öncesi eğitim programında yer alan ev ziyaretlerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: Nevşehir ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma okul öncesi eğitim programında yer alan ev ziyaretlerinin işlevselliğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2010-2011 eğitim öğretim yılında, Nevşehir il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bağımsız anaokullarında ve ilköğretime bağlı anasınıflarında görev yapan okul öncesi öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışmada veriler araştırmacı tarafından geliştirilen anket ve görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Anket verilerinin analizinde SPSS 15 istatistik paket programı kullanılmıştır. Anketin güvenirlik katsayısı alpha iç tutarlılık katsayısı kullanılarak hesaplanmış ve 0.89 bulunmuştur. Görüşme verilerinin çözümlenmesinde ise betimsel analiz tekniği kullanılmıştır.Araştırma sonucunda ev ziyaretlerine yönelik öğretmen görüşlerinin olumlu yönde olduğu görülmüştür. Öğretmen görüşlerinin cinsiyete, eğitim düzeylerine ve sınıf mevcutlarına göre değişiklik göstermediği tespit edilmiştir. Öğretmenlerin ev ziyaretlerine yönelik görüşlerinin meslek kıdemlerine, mezun oldukları okul türüne, çalışılan okul türüne ve meslek statülerine göre anlamlı farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin büyük çoğunluğunun ev ziyaretlerini gerçekleştirdikleri bu sayede çocuk ve aile hakkında daha fazla bilgi sahibi oldukları görülmüştür. Ulaşım, zaman ve planlama konusunda güçlükler yaşandığı sonucuna ulaşılmıştır. Ev ziyaretleri sırasında ailelere çeşitli konular hakkında bilgiler verildiği, ailenin çocuğu ile birlikte uygulayabilecekleri etkinlik örnekleri sunulduğu saptanmıştır.Ayrıca araştırma sonucundan elde edilen bulgulara yönelik araştırmacılar ve uygulayıcılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Ev ziyareti, okul öncesi, okul öncesi eğitim programı, öğretmen görüşleri This research, the functionality of home visits in the program of pre-school education was conducted to evaluate according to the views of teachers. The sampling of the research of the 2010-2011 academic year, the center of Nevşehir province is pre-school teachers working in independent nurseries and preschools attached to primary education under the Ministry of National Education. The study data were obtained questionnaire and interview technique developed by researchers. Analysis of survey data was used SPSS 15 statistical package. Reliability coefficient of the questionnaire calculated using the alpha coefficient of internal consistency and 0.89 were found. Also, the analysis of interview data was used descriptive analysis technique.As a result of the research, the views of teachers for home visits were positive. Teacher views of gender, education levels and according to size class was found to vary significantlly. Teacher view for home visit according to professional seniority, the type of school they graduated, worked on the type of school and occupational status showed significant differences emerged. The vast majority of teachers thanks to perform home visits to learn more about child and family are observed. Transportation, time and planning has been concluded experiencing difficulties The information given about the various issues during home visits to families and examples of the family with a child can apply to the activity were presented.In addition, in light of the findings of research conclusions suggestions are made for researchers and practitioners.Keywords:, home visits, preschool, preschool education programme, teachears? views
Collections