Mustafa Kutlu`nun `Mavi Kuş` isimli hikayesinde fiilimsilerin tespiti ve Türkçe öğretimi bakımından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Mustafa Kutlu'nun Mavi Kuş adlı eserindeki fiilimsi gruplarının tahlilini içermektedir. Çalışmada öncelikle her bir fiilimsi grubu ile ilgili olarak araştırmacıların görüşlerine yer verilmiştir. Daha sonra eserde yer alan fiilimsi grupları tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonuç kısmında ise incelemeye esas olan fiilimsi gruplarının dağılımı verilerek çalışmanın Türkçe Öğretimi açısından önemine değinilmiştir.Dil öğreniminde ve dili kusursuz kullanmada dil bilgisi öğretimi hep tartışma konusu olmuştur. Kimilerine göre Türkçe Öğretimi içerisinde önemli bir yer teşkil eden dil bilgisi öğretimi, kimileri için aynı önemi arz etmemiştir. Bu düşünceden hareketle bu çalışmada dil bilgisi konuları içerisinde önemli bir yer oluşturan fiilimsi gruplarını inceleyerek dil bilgisi öğretiminin önemine değinilmiştir.Bu çalışma hazırlanırken öncelikle Türkiye Türkçesinde bu konu hakkında araştırma yapan araştırmacıların eserleri incelenmiş fiilimsi gruplarının adlandırılmasında en çok kullanılan terimler esas alınmıştır. Ardından eserde yer alan cümleler tek tek incelenerek tahlilleri yapılmış ve bu cümlelerdeki fiilimsi grupları tespit edilmiştir. Son olarak eserde yer alan fiilimsi gruplarının sayısı ortaya konarak bir çıkarıma varılmaya çalışılmıştır. This project includes the analysis of the gerundial groups of Mustafa Kutlu?s work of literature named ?Mavi Kuş?. In this project, firstly, it has been refered to the opinions of the researchers about each gerundial groups . Then, it?s been tried to be identified the gerundial groups in the work of literature. In the conclusion part of the project, it?s been given the distribution of the gerundial groups which have been analyzed and refered to the importance of the project in terms of Turkish Teaching.In language teaching and using the language perfectly , teaching grammar has always been a contention. While some thinks that the grammar is very important for Turkish Teaching, it hasn?t the same importance for others. So, in this project, the gerundial groups, which have an important place among the grammar topics, have been analyzed and refered to the importance of them.While preparing this project, firstly, the works of literature, whose researchers had studied on this topic in Turkey Turkish before, have been analyzed and it?s been based on the terms which are commonly used to name the gerundial groups. Then, the sentences in the work of literature have been analyzed one by one and the gerundial groups in these sentences have been identified. And, finally, it?s been tried to have a conclusion by presenting the number of the gerundial groups
Collections