Akran eğitiminin matematik dersinde kullanımının öğrenci tutumu, başarısı ve bilgi kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, akran eğitiminin matematik dersinde kullanımının öğrenci tutumu, başarısı ve bilgi kalıcılığına etkisi araştırılmıştır. Çalışma, 2011?2012 eğitim öğretim yılında, Kayseri İli Yeşilhisar İlçesi? nde bulunan iki farklı ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 41 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Kovalı İlköğretim Okulu deney grubu, Kayadibi İlköğretim Okulu kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda 21, kontrol grubunda 20 öğrenci bulunmaktadır. Deney grubunda ?Akran Eğitimi ? kontrol grubunda ise ?Geleneksel Öğretim Yöntemi? uygulanmıştır. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yaklaşımları benimsenmiştir. Araştırmada, öntest- sontest kontrol gruplu deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Matematik Başarı Testi, Matematik Tutum Ölçeği ve Kalıcılık Testi kullanılmıştır. Başarı testi araştırmacı tarafından hazırlanmış, tutum ölçeği ise hazır olarak kullanılmıştır. Kalıcılık Testi başarı testindeki sorulardan farklı hazırlanmıştır. Başarı ve tutum testi deney öncesinde ve sonrasında olmak üzere iki kez uygulanmıştır. Uygulamadan 4 ay sonra da kalıcılık testi uygulanmıştır. Nitel verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada nicel verilerin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, Mann-Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Görüşme kayıtları ise belirlenen kategorilere göre kodlanıp, frekans ve yüzdeleri hesaplanarak çözümlenmiştir. Elde edilen veriler SPSS 17.00 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Analizlerde anlamlılık düzeyi p< 0.05 olarak alınmıştır. Araştırma sonucunda; deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundaki öğrencilere göre akademik başarılarında anlamlı bir gelişme olmasına rağmen, matematik dersine karşı olan tutumlarında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Akran eğitiminin öğrencilerin matematik dersinde geleneksel yönteme göre kalıcılık düzeyine etkisinin daha fazla olduğu gözlemlenmiştir. Ayrıca cinsiyetin öğrencilerin akademik başarılarına ve matematik dersine olan tutumlarına etkisinin olmadığı ortaya çıkmıştır. Öğrenciler, akran eğitimi sayesinde, matematik derslerini daha çok sevdiklerini, derse daha çok katılma isteği duyduklarını söylemişlerdir. Akran eğitimi ile başarı artmıştır ve kalıcı öğrenme sağlanmıştır. Ayrıca bu tekniğin, sorumluluklarını, özgüvenlerini arttırdığını ve arkadaşlık ilişkilerini olumlu yönde geliştirdiğini ifade etmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Akran Eğitimi, Geleneksel Öğretim Yöntemi, Akademik Başarı, Tutum, Bilgi Kalıcılığı. In this study, the effect of using peer instruction in mathematic course on students? attitude, achievement and retention of knowledge was investigated. The study was carried out with 41 students of two different primary schools in Yeşilhisar district of Kayseri province in 2011-2012 academic year. Kovalı Preliminary School was assigned as the experimental group with 20 students and Kayadibi Preliminary School as the control group with 21 students. ?Peer Instruction? method was applied to experimental group and ?Traditional Instruction? method was applied to control group. Both qualitative and quantitative research approaches have been admitted. Pretest/ post test control group experimental resarch design was used in this study. Mathematic Achievement Test, Mathematic Attitude Scale and Retention Test were used as a data colection tool. Achievement test was developed by the researcher, attitude scale was available. Retention Test was composed of different questions from achievement test. Achievement Test and Attitude Scale was applied before and after the experiment. Four month after the experiment, retention test was carried out. ?Semi-Structured Interview Form? was used for getting opinions about peer education. Arithmetic mean, standard deviation, Mann Whitney U Test and Wilcoxon Signed Rank Test were used in the analyses of the data. The interview record were coded by calculated frequency and percentage after coded. Data were analyzed with SPSS 17.00. The level of significance was p<0.05. Survey results have shown that students in experimental group have significant development in their academic success towards mathematic lesson compared to the students in control group. However we couldn?t see any significant difference in their attitudes towards mathematic lesson. It was observed that the peer instruction has more effect on students? degree of permanence in mathematics in contrast with the traditional method. Additionally, data gathered from the research showed us that gender of the students had no effects on success or attitude towards mathematic lesson. The students said that they liked maths lessons much more and they were willing to taking part in the lessons thanks to peer instruction. Their success was increased it was provided a permanent learning with peer instruction. In addition, it was implied that this technique increased their responsibility, their self confidence and it improved their friendship in term of positive direction.Key Words: Peer Instruction, Traditional Teaching Method, Academic Achievement, Attitude, Retention of Knowledge.
Collections