Birleştirilmiş sınıflı ilköğretim okullarında görev yapan müdür yetkili öğretmenlerin yönetimle ilgili sorunlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Birleştirilmiş sınıf uygulaması, dünyada pek çok ülkede görülmekle beraber, ülkemizde genellikle kırsal yerleşim birimlerinde yer alan bir uygulamadır. Kırsal kesimlerde yer alan nüfusun az olması ve buna paralel olarak öğrenci sayısının az olması, birleştirilmiş sınıf uygulamasının hayata geçirilmesinin temel nedenlerinden biridir. Öğrenci sayısının az olduğu birleştirilmiş sınıflı ilkokullarda öğretmen sayısı da az olmakta ve müdür normu bulunmadığı için okulun yönetim işlevlerini, müdür yetkili öğretmen unvanıyla bir öğretmen yerine getirmektedir. Öğretmenlik görevinin yanında okulun yönetim işleriyle ilgili sorumlulukları da yerine getirmekle yükümlü olan müdür yetkili öğretmenler, görevli oldukları okulla ilgili çeşitli sorunlarla karşılaşmaktadır. Bu çalışmada, birleştirilmiş sınıflı ilköğretim okullarında görev yapan müdür yetkili öğretmenlerin yönetimin rol alanlarında(Personel hizmetleri, öğrenci hizmetleri, öğretim hizmetleri, eğitim hizmetleri ve okul işletmesi) karşılaştıkları sorunların neler olduğunu incelemek amaçlanmıştır. Araştırmaya veri toplamak amacıyla Kayseri iline bağlı Kocasinan, Melikgazi, Talas, Pınarbaşı ve Develi ilçelerinde 2012-2013 eğitim-öğretim yılında görev yapmış olan 67 müdür yetkili öğretmene anket uygulanmıştır. Yapılan anket sonucu örneklemde bulunan 67 müdür yetkili öğretmenden 45?ine ulaşılabilmiştir. Ankette müdür yetkili öğretmenlere ait kişisel bilgilerin yanı sıra, yönetim işlevleri rol alanlarında (Personel hizmetleri, Öğrenci hizmetleri, Eğitim hizmetleri, Öğretim hizmetleri ve Okul işletmesi) yer alan toplam 56 adet işin sorun olma derecesi sorulmuş ve 5?li Likert tipi ölçek kullanılmıştır. Araştırmada, müdür yetkili öğretmenlerin en fazla okul işletmesi alanında sorun yaşadığı, bunu eğitim hizmetlerinin izlediği, öğretim hizmetleri konusunda orta derecede sorun yaşandığı ve personel hizmetleri konusunda sorun yaşanmadığı anlaşılmaktadır. Bütün işler arasında en fazla sorun yaşanan işlerin ise ?okula kaynak sağlanması ve okulun temizlik işleri? olduğu görülmektedir.Anahtar kelimeler: Birleştirilmiş sınıf uygulaması, müdür yetkili öğretmen, okul yönetimi, rol alanları. Educational implementation in united class occurs in most of countries which located on the world, especially occurs in rural area of the Turkey. Lackof population in rural area and parallelly lack of population of the student that main purpose to carry out for implementation of united class. In elementary school that is composed of a few student, a teacher works as an authorized does management work due to lack of teachers. The teachers who work as an authorized responsible to do management works as well as work as a teacher and also these teachers encounter different trouble. The purpose of this study is taking some idea from some teachers who work as a authories about what kind of trouble teachers who work as an authories in educational implementation in united class, encounter. For the purpose of collecting some data contribute to this study that has been implemented on 67 teachers who work as an authories in Kocasinan, Melikgazi, Talas, Pınarbaşı and Develi where located on Kayseri, between 2012-2013. As a result of this study, we could have been interviewed 45 of 67 teachers. On that study we asked 56 question about trouble of their work as well as asked question about their private life and we used the five-level Likert scale. On this study, most encountered troubles are firstly to manage school, secondly educational service and there has not been personal problem and finally one of the biggest problem is to provide found for these school. Keywords: The İmplementation of United Class, manager authorized teacher, school management, role fields.
Collections