Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan bireyi tanıma tekniklerinin öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi Kayseri ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, bireyi tanıma tekniklerinin okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanmasına yönelik öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma evrenini, Kayseri merkez ilçelerindeki bağımsız anaokullarında görev yapan tüm okul öncesi eğitim öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışmada evrenin tümüne ulaşılmak amaçlandığı için örnekleme yöntemine gidilmemiştir. Çalışmada veriler araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 16 İstatistik paket programı kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğretmenlerin görüşlerinin cinsiyet değişkenine göre değişmediği fakat mezun olunan okul türü, eğitim düzeyi, sınıf mevcudu ve hizmet yılına göre değişiklik gösterdiği tespit edilmiştir. Öğretmenlerin tamamının bireyi tanıma tekniklerini kullandığı, bireyi tanıma tekniklerinin çocuğu daha iyi tanıma açısından etkili olduğunu düşündüğü, büyük bir çoğunluğunun bireyi tanıma teknikleri konusunda hizmetiçi eğitime ihtiyaç duyduğu, yarıdan fazlasının bireyi tanıma tekniklerinin kullanımı konusunda yeterli bilgiye sahip olduğu, yarıya yakın bir oranın ise bu teknikleri kullanma konusunda yeterince bilgiye sahip olmadığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin bireyi tanıma teknikleri konusunda ortak bir değerlendirme anlayışının olmadığı ve bireyi tanıma tekniklerinin sonuçlarını farklı şekillerde velilerle paylaştıkları görülmüştür. Ayrıca araştırma sonucundan elde edilen bulgulara yönelik olarak araştırmacılar ve uygulayıcılara önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Bireyi tanıma teknikleri, okul öncesi, öğretmen görüşleri. This study was conducted to determine the views of the teachers about implementing the individual recognition techniques in preschool educational institutions. The population consisted of all the preschool teachers serving at prominent independent kindergarten teachers in Kayseri. Sampling technique was not administered as it was aimed to reach the entire population. In the study, the data was obtained through interview forms developed by the researcher. The SPSS 16 Statistics package program was used in data analysis.The study suggested that teachers? views did not change depending on the gender variable, but on the graduated school type, education level, class size, and years of service. It was determined that all of the teachers used individual recognition techniques; they thought such techniques were effective in familiarizing the children better; a majority of them needed in-service training for individual recognition techniques; more than half of them had sufficient knowledge about the usage of individual recognition techniques, and about half of them did not have enough knowledge about using such techniques. It was found that teachers did not have a common evaluation understanding in terms of individual recognition techniques, and they shared the results of the individual recognition techniques with the parents in different ways. In addition, researchers and practitioners were made some suggestions with respect to the findings of the study. Key Words: Individual recognition techniques, preschool, teachers? views.
Collections