Genel lise öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ortaöğretim öğrencilerin derinsel ve yüzeysel öğrenme yaklaşımlarından hangisini seçtikleri ve öğrenme yaklaşımını seçmelerini etkileyen faktörler incelenmiştir. Araştırmada ilişkisel tarama modelinden yararlanılmıştır.Araştırmanın evrenini, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Kayseri ilindeki genel lise öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada üzerinde çalışılan grup, Kayseri İli, Merkez ilçelerde tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 6 farklı genel lisede öğrenim görmekte olan 9. 10. 11.ve 12. sınıflarına devam eden 741 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın belirlenen amacına ulaşmak için gerekli olan veriler, iki bölümden oluşan bilgi toplama aracı kullanılarak elde edilmiştir. Bilgi toplama aracının birinci bölümünü oluşturan ?Kişisel Bilgi Formu? bölümünde örnekleme giren lise öğrencilerini tanımayı sağlayan ve öğrenme yaklaşımları ile ilişkilendirilebilecek bilgilere uygun sekiz soru bulunmaktadır. İkinci bölümde yer alan Biggs, Kember ve Leung (2004) tarafından geliştirilen, Türkçe dilsel eşdeğerlik, geçerlilik ve güvenirlilik çalışmaları Çolak (2006) tarafından yapılmış olan 22 maddelik ?Öğrenme Yaklaşımları Envanteri? lise öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarını belirlemek amacıyla kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen veriler, SPSS 16.00 (SocialSciences Statistical Package) istatistik programı aracılığı ile analiz edilmiştir. Katılımcıların kişisel niteliklerine ilişkin sorulara verdikleri yanıtların frekans ve yüzdeleri hesaplanarak dağılımları belirlenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde ikili guruplar arasındaki anlamlı farklılıkların tespiti için bağımsız gruplar ?t testi?nden , ikiden fazla guruplar arası anlamlı farklılıkların tespiti için ?tek yönlü varyans analizi (ANOVA ) ? testinden yararlanılmıştır Tüm istatistik çözümlemelerinde .05 anlamlılık düzeyi temele alınmıştır.Anahtar Kelimeler: Derin öğrenme yaklaşımı, yüzeysel öğrenme yaklaşımı, genel lise, öğrenme. This study reviews which learning approach the secondary school students prefer, deep or surface, and the factors affecting their choice. The study uses a relational screening model.The universe of the study includes general high school students who studied in Kayseri in 2012-2013 academic year. The subject group of the study includes 741 9th, 10th, 11th and 12th grade students from 6 different randomly selected general high schools in the Central districts of Kayseri City. The data needed to achieve the specified purpose of the study was obtained through a data collection tool which had two parts. The first part of the data collection tool, The ?Personal Information Sheet?, had eight questions related with the learning approaches and designed to know about the general high school sample students. In the second part, the ?Learning Approaches Inventory? which consists of 22 items and was developed by Biggs, Kember and Leung (2004) and for which Turkish equivalence, validity and reliability were performed by Çolak (2006) was used to determine the learning approaches of high school students.The data obtained from the research is analyzed through SPSS 16.00 (Social Sciences Statistical Package). The frequency and percentage of the replies which the participants provided in response to questions about their personality traits were calculated and their distribution was determined. In the analysis of the data, a ?t test? was performed in order to detect the significant differences between the groups with two variables, while ?one-way analysis of variance? (ANOVA) was used to detect the significant differences between the groups with more than two variables. The level of significance was .05.Keywords: Deep learning approach, surface learning approach, general high school, learning.
Collections