İlköğretim branş öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım yeterliliklerinin incelenmesi:Kayseri ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilköğretim branş öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma uygun öğretim gerçekleştirme yeterliliklerinin branş, yaş, hizmet süresi ve cinsiyet değişkenleri açısından incelenmesidir. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında Karadağ (2007) tarafından geliştirilen ?Yapılandırmacı Öğrenme ile İlgili Öğretmen Yeterliliği Ölçeği?, araştırmacı tarafından hazırlanan ?Yapılandırmacı Öğrenme ile İlgili Öğretmen Yeterliliği Gözlem Formu? ve ?Kişisel Bilgiler Formu? kullanılmıştır. Öğrenci ile İlgili, Öğretimi Planlama ile İlgili, Öğretim Süreci ile İlgili ve Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili olmak üzere dört alt boyutlu ve 55 maddeden oluşan bir yapıda olan Yapılandırmacı Öğrenme ile İlgili Öğretmen Yeterliliği Ölçeği?nin ders esnasında gözlemlenebilir olması açısından Öğretim Süreci ile İlgili ve Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili alt boyutlar değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen Yapılandırmacı Öğrenme ile İlgili Öğretmen Yeterliliği Gözlem Formu, Öğretim Süreci ve Ölçme ve Değerlendirme olmak üzere iki alt boyut ve 39 maddeden oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler IBM, SPSS istatistik 20 programı aracılığı ile değerlendirilmiştir. Araştırmada, branş öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım temelli öz-yeterlilik algılarının yüksek; gözlemlenen yeterliliklerinin ise orta seviyede olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacı Yaklaşım, Yapılandırmacı Öğretmen, Öğretmen Yeterlilikleri, Branş Öğretmenleri The purpose of this study is to determine primary school branch teachers? sufficiency about the constructivist approach in terms of variables such as gender, seniority, tenure of office and branch. Descriptive method was used in the study. In data collection process, ?Teachers? Sufficiency Observation Form in Relation to Constructivist Learning? and ?Personal Information Form? which are developed by the researcher; and ?Teachers? Sufficiency Scale in Relation to Constructivist Learning? developed by Karadağ (2007) were used. ?Teachers? Sufficiency Scale in Relation to Constructivist Learning? has 55 items and 4 sub-dimensions as Student, Planning Teaching, Teaching Process and Evaluation and Assessment. Because of the fact that they are observable only two of these dimensions; Teaching Process and Evaluation and Assessment; were taken into consideration. Teachers? Sufficiency Observation Form in Relation to Constructivist Learning consists of 39 items and two sub-dimensions as Teaching Process and Evaluation and Assessment. Data were computerized and analyzed by using IBM, SPSS Statistics 20.0 program. As a result of this study; it is concluded that self-efficacy perceptions of primary school branch teacher based on the constructivism is high. Besides this, it this also concluded that branch teachers observed sufficiency level is medium.Keywords: Constructivist Approach, Constructivist Teacher, Teacher Sufficiency, Branch Teachers
Collections