Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesinde görev yapan öğretmenlerin karşılaştıkları güçlüklerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesinde görev yapan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesinde görev yapan 250 öğretmene araştırmacı tarafından geliştirilen anket uygulanmıştır. Uygulanan anket sonucu elde edilen veriler ışığında öğretmenlerin bulundukları bölgede öğretim yöntemlerinin kullanımı, kültürel farklılıkların etkisi ve taşımalı eğitime dair görüşlerinin ankete olumsuz yönde yansıdığı saptanmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin bulundukları bölgelerde karşılaştıkları güçlüklerin cinsiyet, yaş, mesleki kıdem ve farklı kültürlerden olmalarındankaynaklanmasının ölçüldüğü çalışmamızda anlamlı düzeyde frekans farklılıklarının olduğu görülmüştür. Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesinin fiziksel, sosyal, siyasi ve ekonomik yönden olumsuzluklar içeren yapısı bu bölgede çalışan öğretmenlerin olumsuz görüşlerinin yüksek frekanslarla karşılanmasına yol açmıştır. Anahtar Kelimeler: Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi, Öğretmen, Kültürel Farklılık, Taşımalı Eğitim, Karşılaşılan Güçlükler This research aims to expose the difficulties that the teachers encounter who work in The Eastern and Southeastern Anatolian Regions. Accordingly, a questionnare that was prepared by the researcher was applied to these teachers. It has been revealed that, in the light of the data acquired by the questionnare, the teachers' negative opinions about the use of teaching methods in the regions they live in, the effect of cultural differences and education that's supported with transportation reflected badly on the questionnare. In our study in which the fact that the difficulties the teachers, who got involved in the research, experienced stemmed from gender, age, occupational seniority and different cultural backgrounds was measured. it has been seen that there are frequency differences on a substantive level. The physically, socially, politically and economically negative structure of The Eastern and Southeastern Anatolian Regions leads to encounter high frequencies on negative views of teachers who work in these regions. Key words: The Eastern and Southeastern Anatolian Regions, Teacher, Cultural Difference, Education That is Supported with Transportation, Encountered Difficulties
Collections