Fen ve teknoloji eğitiminde robotik uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde Fen eğitimine verilen önem artmıştır. Bu eğitimi etkili hale getirebilmek için birçok yöntem ve teknik araştırılmaktadır. İlgili literatür incelendiğinde karşımıza yeni bir teknik olan`Robotik`çıkmaktadır. Bu araştırmada ilköğretim 8. sınıf Fen dersi `Maddenin Halleri ve Isı` ünitesinde robotikle gerçekleştirilen etkinliklerin öğrencilerin bilimsel süreç becerileri ile Fen dersine yönelik tutumları incelenmiştir. Araştırma, 2011-2012 eğitim öğretim yılında, Kayseri'de MEB'e bağlı bir ilköğretim okulunda, 8. sınıf öğrencileri (N=40) ile yürütülmüştür. Araştırmanın modelini, deneysel yöntemin `ön test-son test kontrol gruplu deseni` oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Robotik Ön Test`, `Bilimsel Süreç Becerileri Testi` ve `Fen Dersi Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Deney grubundaki etkinlikler Lego Mindstorms NXT Robotik Eğitim Setleri ile gerçekleştirilmiş, kontrol grubunda ise aynı etkinlikler müfredattaki haliyle uygulanmıştır. Etkinlikler on hafta boyunca devam etmiş, elde edilen nicel veriler SPSS 17.00 paket programı aracılığı ile 0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda robotik destekli fen deneylerinin gerçekleştirildiği deney grubu öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile Fen dersine yönelik tutumlarının kontrol grubunda bulunan öğrencilerinkine göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği görülmüştür.AnahtarKelimeler: Fen, Teknoloji, Laboratuvar, Robotik, Bilimsel Süreç Becerileri, Tutum. More importance has been given to science education in our country in recent years. In order to make this kind of education more effective, some new training methods and techniques are being investigated. While considering the related literature, a new technique, the `Robotic`, are encountered. In this study,the activities concerning the unit of `Matter and Heat` in 8th grade science carried out by means of the robotic were used to examine scientific process skills and students' attitudes towards science. The research was carried out in 2011-2012 academic year with the 8th grade students (N=40) in an elementary school in Kayseri. The research model is `pretest-posttest control group design` of the experimental method. In the study, `Robotic Preliminary Test`, `Scientific Process Skills Test` and `Science Lesson Attitude Scale` were used as data collection tools. The activities in the experimental group were performed with Lego Mindstorms NXT Robotic Educational Kits, while the same activities were applied in the control group based on the current Science curriculum. The activities in each group were implemented for ten weeks. The quantitative data were examined with SPSS 17.00 package at the 0.05 level of significance. It was found out that the experimental group students' scientific process skills and attitude toward Science course were statistically significant from the control group students. Keywords: Science, Technology, Laboratory, Robotic, Scientific Process Skills, Attitude.
Collections