Eğitim kurumlarında kadın yöneticilere karşı tutumların değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; eğitim kurumlarında görev yapan kadın yöneticilere karşı, öğretmen ve yöneticilerin tutumlarının değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın evrenini Yozgat ilinde bulunan ve Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı eğitim kurumlarında 2013-2014 eğitim öğretim yılında kadın yöneticinin görev yaptığı okullarda çalışan öğretmen ve yöneticiler oluşturmaktadır. Örneklemini ise bu okullarda, anket çalışmasına katılan 139'u erkek ve 151'i kadın olmak üzere öğretmen ve yönetici olarak toplam 290 kişi oluşturmaktadır.Araştırma, tarama yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak, `Kadın Yöneticilere Karşı Tutum Ölçeği` ve `Kişisel Bilgiler Anketi` kullanılmıştır. Veriler bilgisayar ortamında ve SPSS istatistik programı kullanılarak çözümlenmiştir. Katılımcıların özelliklerinin gösteriminde frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma kullanılmıştır. İstatistiksel analizlerde ise Kolmogorov Smirnov testi, t testi, Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; cinsiyet, medeni durum, erkek katılımcıların eşlerinin çalışıp çalışmama durumu, öğrenim durumu, kıdem, kurumdaki görev, kadın yöneticilerle iş deneyimi, okulun öğretim düzeyi, lise türü, kadın yöneticilerin kadrolu veya geçici görevlendirme ile çalışması ve yerleşim birimine göre gruplar arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Fakat yaş, kurumda çalışma süresi, kadın yöneticilerle toplam çalışma süresi ve değerlendirilen kadın yönetici ile toplam çalışma süresine göre gruplar arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. This research aimed to investigate the attitutes of teachers and administrators towards women administrators at educational institutions. The population of the research consisted of the teachers and administrators at public schools in Yozgat province where women held an administrative position in 2013-2014 academic year. The sample consisted of 290 teachers and administartors, 139 male and 151 females, who agreed to respond the survey questionnaire for the research. Descriptive survey method was used to conduct the research. Attitudes Towards Women As Managers Scale and Personal Information Survey were used to collect data. Statistical PackagefortheSocialSciences software programme was used to analyze the data. For descriptive statistics, frequency, percent, average and Standard deviation were used. For the statistical analysis, Kolmogorov Smirnov, t, Mann Whitney U and Kruskal Wallis H tests were used. As a results of the data analysis, it was found out that there are meaningful differences between the groups at gender, marital status, work situation of the male participants' spouses, work experience with women administrators, educational level of the schools, type of the high schools, whether the women administrator was on the permanent duty, and residential area variables. However, no meaningful differences were found between the groups at age, work experience at the school and work experience of the women administrators variables.
Collections