Show simple item record

dc.contributor.advisorBozgeyikli, Hasan
dc.contributor.authorMert, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:38Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:38Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/369013
dc.description.abstractBu çalışmada ilköğretim okul yöneticilerinin mizah tarzları ve disiplin anlayışları arasındaki ilişki incelenmektedir. Mizah, yöneticilerin konuşmalarında kullandıkları en güçlü araçlardan biridir. Yöneticiler mizahi unsurları kullandıklarında daha etkili olmaktadırlar. Disiplin çalışanların örgütsel kural ve normlardan sapmalarını engelleyen ve düzelten eylemleri kapsamaktadır. İlköğretim kurumlarında çalışan yöneticilerin mizah tarzları ve disiplin anlayışlarının tespit edilmesi gereğinden hareketle bu çalışmada, Kayseri ilinde görev yapan ilköğretim öğretmenlerine göre okul yöneticilerinin mizah tarzları ve disiplin anlayışları incelenmiş, yöneticilerin mizah tarzları ve disiplin anlayışlarının çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı sorgulanmıştır. Bu kurumlarda çalışan 204 temel eğitim öğretmeninden kullanılabilir veriler elde edilmiştir. Betimsel bir çalışma olan bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla, temel eğitim yöneticilerinin bazı demografik özelliklerini belirlemek için `Kişisel Bilgi Formu`, Mizah Tarzlarını belirleyebilmek için `Mizah Yaşantıları Ölçeği`, disiplin anlayışını belirleyebilmek için `Disiplin Davranışları Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16.00 programında çözümlenmiş, manidarlıklar minimum ,05 düzeyinde sınanmış ve bulgular araştırmanın amaçlarına uygun olarak tablolar halinde sunulmuştur.Sonuç olarak ilköğretim okul yöneticilerinin mizah tarzları ve disiplin anlayışları arasında düşük düzeyde bir ilişki tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Yönetim, Okul Yöneticisi, Mizah, Disiplin.
dc.description.abstractIn this study the relationship between school administrators' humor style and sense of dicipline is examined. Humor is one of the strongest means that the administrators use in their speeches. Administrators are more efficient when they use the humor elements. Dicipline involves the actions that prevents the workers diverge from the organisational rules and norms. Starting from the need to determine the humor style and sense of dicipline in this study the school administrators' humor style and sense of dicipline was examined according to the teachers that are on duty in the city of Kayseri, it was questioned whether the administors' humor style and sense of dicipline differentiate according to various variables . The available data acquired from 204 main education teachers that work in these institutions. In this descriptive study correlational survey model was used. In this study to collect data and to determine the demographic traits of the main education administrators ` Personal information form`, to determine the humor style `the humor lives scale`, to determine the sense of dicipline ` the attitude scale of dicipline behaviour` was used. The data acquired was analysed by using the SPSS 16.00 data package, significance level was tested ,05 level minimum and the findings were presented in the form of tables according to the aims of the study.As a result the low relationship between the humor style and the sense of dicipline of the main education school administrators was determined.Key words: Administration, School Administrator, Humor, Diciplineen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin mizah tarzları ve disiplin anlayışları arasındaki ilişkinin öğretmen görüşleri açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe examination of the relationship between school admi̇ni̇strators' humor style and sense of discipline in terms of teachers' perception
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmHumour
dc.subject.ytmDiscipline
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.identifier.yokid10043277
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid368160
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess