Sosyal bilgiler eğitiminde medya okur–yazarlığı dersinin ortaokul öğrencilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı; günümüzde giderek etkisini arttıran medyanın öğrenci eğitimi ve özelde de Sosyal Bilgiler öğretimi üzerinde etkisini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda 2011-2012 yılında Niğde ili merkez Özel Sungurbey Ortaokulunda okuyan 7.sınıf öğrencilerine ön-test son-test kontrol gruplu deneysel bir çalışma yapılmıştır. Yapılan ön-test son-test çalışmasında, 23 sorudan oluşan bir test uygulaması 7/B ve 7/C sınıflarına uygulanmıştır. İlk olarak öğrencilerin medyaya karşı ilgilerini ortaya koymak amacıyla test uygulaması yapılmıştır. Yapılan bu çalışmadan sonra ön test yapılmıştır. Ön test uygulandıktan sonra 4 hafta süreyle `İletişim ve İnsan İlişkileri` konusu iki gruba anlatılmıştır. Deney grubuna bu konu işlenirken Medya Okuryazarlığı dersi de anlatılmıştır. Her iki gruba da son testler uygulanmış ve sonuçlar alınmıştır. Ortaya çıkan sonuçlar üzerinde SPSS programı kullanılarak analizler yapılmıştır.Ayrıca öğrencilerin medyayı kullanımlarına yönelik, evrenini 2011-2012 yılında Niğde ili merkez ve çevresindeki 5 ortaokulun 7. Sınıf öğrencilerinin oluşturduğu bir anket uygulaması da yapılmıştır. Alınan sonuçlar üzerinde SPSS programı kullanılarak analizler yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Sosyal Bilgiler Öğretimi, iletişim, Medya, Medya Okuryazarlığı The overall objective of this research, an ever increasing impact of media on student education and in particular to investigate the impact of social studies. For this purpose, in 2011-2012 in the province of Nigde Private Sungurbey 7th grade secondary school students studying pre-test and post-test control group experimental study was conducted.Application of a test consisting of 23 questions, with the pre-test and post-test study was applied to students atclasses of 7 / B, and 7 / C grades. First, a test was applied to determine students' interest in the media. After this study a pre-test was applied. For 4 weeks after the application of the pre-test `Communication and Human Relations` in the two groups studied. Wile processing this topic Media Literacy Project in the experimental group were processed. Final tests and the results were applied to both groups. The results analysis was performed using SPSS software. In addition to students' use of the media and around the fivesecondary school population in 2011-2012 in the province of Nigde grade 7/ A students survey created by the students of the class was also used. The results analysis was performed using SPSS software.Keywords: Education, Social Studies Education, Communication, Media, Media Literacy
Collections