İlköğretim 6.sınıf öğrencilerinin eşlik benzerlik ve dönüşüm geometrisi konusundaki imajlarının fenomenografik yaklaşımla ele alınıp zihin haritaları ile gelişiminin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; ilköğretim 6.Sınıf öğrencilerinin eşlik benzerlik ve dönüşüm geometrisi konusundaki imajlarının fenomenografik yaklaşımla ele alınıp zihin haritaları ile gelişiminin incelenmesidir. Çalışma grubu 2013-2014 eğitim-öğretim döneminde Kayseri'de, bir ortaokulda okuyan 6. sınıf öğrencilerinden seçilen 6 kişiden oluşmaktadır. Araştırmaya katılan öğrenciler sınıflardan; üçü iyi, ikisi orta, biri zayıf düzeyde olmak üzere geometri başarı testi yardımıyla seçilmiştir. Öğrenciler çalışmaya gönüllü olarak katılmışlardır. Seçilen öğrencilere zihin haritası oluşturma tekniği 2 ders saati süresince sunum halinde verilmiş ardından örnek uygulamalar yaptırılmıştır. Veriler; görüşmeler, öğrencilerin yazılı dokümanları (karalama kağıtları) ve gözlemler sonucunda elde edilmiştir. Verilerin analizinde öğrencilerin görüşleri fenomenografik yöntemle karşılaştırılmış, kategorilere ayrılmış ve yorumlanmıştır. Öğrencilerin verdikleri cevaplar doğrultusunda sahip oldukları kavram imajları teşhis edilmeye çalışılmıştır. Öğrencilerden yapılmış zihin haritaları örneği istenilerek var olan imajların gelişimine bakılmıştır. Araştırmadan çıkan bulgulara göre öğrenciler eşlik benzerlik ve dönüşüm geometrisi hakkında formal tanımın yerine var olan imajlarını kullandıkları görülmüştür. Öğrencilerin imajları tanımdan daha önce hatırladıkları ve kavram tanımını bu şekilde oluşturdukları görülmüştür. Öğrencilerin kavram imajlarını zihin haritaları ile kalıcı olarak ve daha kolay geri getirilebildiklerini söyleyebiliriz.Anahtar Kelimeler: Geometrik Kavramlar, Eşlik Benzerlik, Dönüşüm Geometrisi, Kavram, Kavram İmajı, Kavram Tanımı, Zihin Haritaları Purpose of this research is to examine development through mind maps of images of 6th grade students about equity, similarity and transformation geometry with phenomenographic approach. The study groups consist of 6 grade 6 students that continues their educations at a Primary school in Kayseri in 2013-2014 training and education year. One low level, two mid-level and three high level students have been selected from classes using a geometry test. The students have participated voluntarily. They have been thought mind-mapping techniques. Data has been obtained through interviews, exam papers and observation. Data has been analyzed with phenomenographic method, then categorized and interpreted. We have tried to spot concept images that students have according to their responses. Mind map samples have been requested from students and development of their existing images controlled. According to the results from research, students used their existing images instead of formal description about equity, similarity and transformation geometry. Students remembered and created images before description. Students have recalled more easily and durably with mind maps. Keywords: Geometric concepts, equality similarity, transformation geometry, concept, concept image, concept description, mind maps.
Collections