Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin anlama ve anlatma becerilerine ilişkin stratejiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin kullandıkları öğrenme stratejilerini öğrencilerin görüşleri doğrultusunda incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi B2 seviye Hazırlık Sınıfı öğrencileri ve Yıldız Teknik Üniversitesi TÖMER B2 seviyesi öğrencileri oluşturmaktadır. Ayrıca bu öğrencilerin derslerine giren okutmanlar da araştırma kapsamına alınmıştır. Verilerin toplanması sırasında öğrenciler düzenli olarak gözlemlenmiş, doküman incelemesi yapılmış ve bu verilerin ışığında öğrencilerle odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Toplanan verilerin çözümlenmesi için içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilere göre, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin strateji kullanıldığında daha verimli bir öğrenme gerçekleştirdiği düşüncesine varılmış, öğrencilerin de öğrenme stratejilerinden en çok yineleme ve anlamlandırma stratejilerini benimsedikleri tespit edilmiştir. Okutmanlarla gerçekleştirilen görüşmeler neticesinde de öğrencilerde duyuşsal stratejilerin ileri düzeyde olması durumunda öğrenmenin daha kolay gerçekleştiği düşüncesine varılmıştır. Bu sonuçlara göre, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin öğrenme sürecine ilk başladıklarında stratejilerle tanıştırılması, öğrenme stratejilerini düzenli ve bilinçli olarak kullandıklarında öğrenmenin daha verimli gerçekleştirildiği ve öğrenmenin kalıcılığının artırıldığı önerileri geliştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Strateji, Öğrenme, Türkçe, Öğrenme Stratejisi, Dil Öğrenme Stratejisi, Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenme This investigation is made to research using conscious and unconscious learning strategies in accordation with students thoughts.Investigation sample is consist of `İstanbul Sabahattin Zaim University B2 level Prepatory Class Students` and `Yildiz Teknik University TÖMER B2 level Students` also university lecturers which attend lessons of students are in the scope of research. Students have been regularly observed during collection data, document examination has been made and as a result of observations we have been met with students as focus groups. Contents have been analyzed to explain the meaning of collected data.According to the data, it has been seen that more efficient learning for students which learning Turkish as a foreign language when strategy used. Also it has been detected that students have adopted to most repetition and interpretation strategies inside of learning strategies. Morever it is decided that meeting which is made with university lecturers results indicate that students who have high level audation strategies learn easier than others.According to these results, these can mention the following as:Strategies should be shown to students who start first time learning Turkish as a foreign language. Learning is more efficient and permanent when used learning strategies as regular and councious.Keywords: Strategy, Learning, Turkish, Learning Strategies, Language Learning Strategies, Learning Turkish as a Foregin Language
Collections