Sınıf öğretmenlerinin eğitimde kullanılan teknolojik yeniliklere ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi (İstanbul ili Kâğıthane ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilkokulda görev yapan sınıf öğretmenlerinin eğitimde kullanılan teknolojik yenilikleri farklı değişkenlere göre kullanabilme ve faydalanabilme becerileri hakkındaki görüşlerini tespit etmektir. Çalışma İstanbul ili Kâğıthane ilçesinde görev yapan 200 sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Demografik sorulardan oluşan bilgi formu, eğitimsel teknolojik araçların bulunduğu kısım ve 33 maddelik teknoloji kullanım anketi kullanılmıştır. Veriler bilgisayar ortamında istatistiksel paket program yardımı ile elde edilen, yüzde ve frekans dağılımı, t-testi ve anova testi ile analiz edilmiştir.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre sınıf öğretmenleri, eğitimde kullanılan teknolojik yeniliklerin çok yararlı ve önemli olduğunu, işlerini kolaylaştırdığını, sınıf yönetiminde kolaylık sağladığını ve istendik hedef davranışları öğrencilere kazandırmada faydalı olduğunu belirtmişlerdir. Eğitim teknolojilerine ulaşmada diğer okullardan ve çevresel imkânlardan her iki cinsiyet grubunun da yeterli düzeyde yararlanmadıklarını ve eğitim teknolojisiyle ilgili yayınları takip etmede yeterli eğilimi göstermedikleri anlaşılmıştır. Cinsiyet değişkenine göre öğretmenlerin cevapları arasında önemli bir farklılaşma görülmemiştir. Ancak yaş değişkenine göre yapılan Anova testi sonuçlarında özellikle 2. Grup (26-30) öğretmenlerin görüşleriyle diğer gruplardaki öğretmenlerin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür. Ayrıca eğitimde teknolojiyi daha verimli kullanabilmek için hizmetiçi faaliyetlerin ve seminerlerin artırılması ve eğitim teknolojisiyle ilgili düzenli yayın takibinin de önemli olduğunu da belirtmişlerdir. The purpose of this study is to determine the primary school teachers' opinions about the skills to make use of techonological innavations in education according to different variants. The study was conducted with 200 primary school teachers who work in Kağıthane district of İstanbul. We made use of an information form including demographic questions, the rooms where educational technical devices are and a questionnaire of 33 questions on use of technological devices. The data were analysed on computer with percentage and frequency distribution, t-test and annova test which all had been obtained through a statistical package program.According to the findings of the study, teachers stated that technological devices used in education are very useful and important, they faciliate their work load, they provided facility in class management and they were useful in making students gain desired behaviours. It has also been concluded that both genders cannot make enough use of technological devices when compared with other schools in the same district and they didn't tend to follow printed materials related to educational technologies. There is no significant difference between teacher replies according to gender. However, in the results of Annova test which was made accoring to age, there is a significant difference between opinions of the second group of teachers (26-30) and those of the other groups of teachers. Besides, teachers stated that it is important to follow publications related with educational technologies regularly and to increase in-sercive activities and seminars so as to make use of technology more fruitfully.
Collections