Dikkat toplama eğitimi programının ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin dikkat toplama becerilerinin gelişimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, dikkat toplama eğitimi programının ilkokul 2. Sınıf öğrencilerinin dikkat toplama becerileri üzerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Kayseri ilinde ilkokula devam eden 2. Sınıf öğrencileri arasından yansız olarak atanmış 40 çocuk oluşturmuştur. Araştırmada, ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin dikkat toplama becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir eğitim programı hazırlanmış ve bu programın etkililiğini test etmeyi amaçlayan, deney-kontrol gruplu, ön test-son test ölçümlü deneysel bir desen kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında Bourdon Dikkat Testi ve Çocuk, Ergenlerde Davranış Bozuklukları İçin DSM-IV'e Dayalı Tarama ve Değerlendirme Ölçeği (ÇEDBÖ) kullanılmıştır. Dikkat Toplama Becerisini Geliştirici Etkinlikler Kitabı (Özmen, 2013) içinde yer alan etkinlikler, gevşeme egzersizleri ve oyunlar kullanılarak oluşturulan eğitim programı deney grubuna uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde wilcoxon işaretli sıralar testi, mann whitney u testi ve kruskal wallis testi istatistik yöntemlerinden faydalanılmıştır. Araştırmada, dikkat eksikliği sorununun giderek arttığı ve çocukların okula başlamasıyla yani ilkokul döneminde ortaya çıktığı öne sürülmüştür. Bu konuda yapılan çalışmaların daha çok Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuna sahip olan çocuklar üzerinde yapıldığı, geliştirilebilir düzeyde dikkat eksikliğine sahip olan çocuklarla ilgili yeterli sayıda çalışma olmadığına dikkat çekilmiştir. Araştırma sonucunda dikkat toplama eğitimi alan deney grubu çocuklarıyla kontrol grubu arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Araştırma bulgularına dayalı olarak çocuklara verilen dikkat toplama eğitiminin çocukların dikkat toplama becerilerini geliştirmede etkili olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Dikkat, Eğitim Programı In this research, the effect of attention educational program on attention skills of second grade primary school students is examined. The study group of this research is made up of independently assigned forty students amongst second grade students who are continuing their educations in Kayseri. In this study, an educational program aiming at developing attention gathering skills of second grade students is prepared and in order to test the efficiency of this program, an empirical framework consisting study-control group and pre-test and post-test measuring is employed. Bourdon Attention Test (letter form) and The Turgay DSM-IV Based Child and Adolescent Behaviour Disorder Screening and Rating Scale were used to measure the attention levels of the students. Educational program which is made up by using activities, relaxation exercises and games taking place in the book of `Improving The Concentration Skills` (Özmen, 2013) was applied to study group. For the analysis of the data, statistical methods of wilcoxon, mann whitney u and kruskal wallis tests are utilized. İt is pointed out that, most of the studies in this field are mainly concentrated on Attention Disorder and Hyperactivity while there are not adequate number of study on children with recoverable attention deficit problem. At the end of this research, significant differences are deduced between the control group and the study group taking attention gathering education. Depending upon the findings of the study, it is determined that the attention gathering education given to children is effective on the improvement of their attention gathering skills.Keywords: Attention, Educational Program
Collections