Yükseköğretim kurumlarında görev yapan öğretim elemanlarının bologna süreci ve Türkiye yükseköğretim yeterlilikler çerçevesine ilişkin görüşleri (Kırıkkale üniversitesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Kırıkkale Üniversitesi'nde görev yapan öğretim elemanlarının Bologna Süreci ve Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesine ilişkin görüşlerinin cinsiyet, herhangi bir çalışma gurubunda olma, herhangi bir bilgilendirme toplantısına katılma, görev yapılan akademik birim, unvan ve mesleki kıdem değişkenleri açısından incelemektir.Araştırmada, 2013-2014 akademik yılında Kırıkkale Üniversitesi'nde görev yapan 310 öğretim elemanından elde edilen veriler kullanılmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak Bologna Süreci Değerlendirilmesi Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma gibi tekniklerden yararlanılmıştır. Fark testlerinde ise, verilerin durumuna göre parametrik testlerden bağımsız örneklemler için t-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve çoklu karşılaştırmalarda TUKEY Çoklu Karşılaştırma Testi kullanılmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde kullanılan analiz testlerinin anlamlılık düzeyi Pearson korelasyon katsayısına göre değerlendirilmiştir.Araştırmaya katılan öğretim elemanları ortak bir Avrupa yükseköğretim alanının oluşturulması çalışmalarına olumlu yaklaşmaktadırlar. Öğretim elemanları AB uyum ve Bologna çalışmalarının Türk Yükseköğretim Sistemini olumlu yönde etkileyeceğini, Türk yükseköğretim kurumlarında uygulanmasının gerekli olduğunu düşünmektedirler.Anahtar Kelimeler: Avrupa Birliği, Bologna Süreci, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi The purpose of study is to examine views of academic personnel in Kırıkkale University on Bologna Process and Higher Education Qualifications Framework in Turkey, in terms of gender, being on any working group, joining any information meeting, their academic units, titles, precedence based on length of service.In study, data obtained from 310 academic staff serving at Kırıkkale University in 2013- 2014 academic year.As data collection instrument, Bologna Process Assessment Questionnaire was used. In analysis of data, techniques such as frequency, mean and standard deviation were used. In difference tests, t-test for independent samples from parametric tests according to state of data, one-way analysis of variance (ANOVA) and TUKEY multiple comparison tests was used for multiple comparisons. Significance level used in analysis of sub- problem test is evaluated according to Pearson correlation coefficient.Academic staffs participated in study are in positive attitude towards to creating a Common European Higher Education Area. They think EU adjustment and Bologna Process will positively affect Turkish Higher Education System that is necessary to apply in Turkish Higher Education Institutions.Key Words: European Union, Bologna Process, National Qualifications Framework for Higher Education in Turkey
Collections