Okul yöneticileri ve öğretmenlere göre okullarda serbest kıyafet uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; 27/11/2012 tarih ve 28480 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan ''Okul Öğrencilerinin Kılık Kıyafetlerine Dair Yönetmelik'le uygulanmaya başlanan serbest kıyafet uygulamasıyla ilgili olarak devlet okullarındaki yönetici ve öğretmen görüşlerini belirlemektir. Serbest kıyafet uygulaması görev, cinsiyet, kıdem ve çalışılan kurum açısından incelenmiş; akademik başarı, ifade özgürlüğü ve okul güvenliğine olan etkisi araştırılmıştır. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen ve uzman görüşü alınarak hazırlanan ''Serbest Kıyafet Uygulaması İle İlgili Yönetici / Öğretmen Anketi'' kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde ki kare istatistiğinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucuna göre serbest kıyafet uygulamasını, erkekler kadınlara, ortaöğretim kurumlarında çalışanlar diğer kurum çalışanlarına, kıdemi 21 yıl ve üzeri olanlar daha az kıdeme sahip olanlara göre desteklediği sonucuna ulaşılmıştır. Serbest kıyafet uygulamasının desteklenmesi konusunda yönetici ve öğretmenler arasında anlamlı farklılık yoktur. Okul yöneticileri, erkek katılımcılar, kıdemi 21 yıl ve üzeri olanlar ve ortaöğretim kurumlarında çalışanlar uygulamanın akademik başarı ve ifade özgürlüğüne olumlu katkı sağlayacağını belirtirken, öğretmenler, kadın katılımcılar, kıdemi 5 yıla kadar olanlar ve orta öğretim kurumlarında çalışanlar uygulamanın okullarda güvenlik problemi oluşturacağını belirtmiştir.Araştırma sonucunda çıkan anlamlı farklılıklara yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Okul kıyafet yönetmeliği, Serbest Kıyafet uygulaması, Yöneticiler, Öğretmenler, The purpose of this study is to determine the opinions of state school teachers and administrators regarding free school dress code which has been released on 27/11/2012 in official gazette numbered 28480.According to this code, it has been studied whether the opinions of teachers and administrators about the implementation vary by gender, length of service and types of school and the possible affects on freedom of expression, academic performance and school safety have been searched.In the research, descriptive survey method was used. Data was collected by using ''Administrators and teachers survey regarding free school dress implementation''which has been developed by the reseacher. Data was analyzed by using chi square test.According to the results, when it comes to the free school dress imlementation, male participants are more supportive then male participants High school teachers are more supportive than primary school teachers and teachers who have been in the service for more than 21 years are more supportive than the ones who have been in the service for fewer years. There is no significant difference attained between administrators and teachers about free school dress implementation. Administrators, male participants, high school teachers and teachers who have been in the service for more than 21 years believe that this implementation would provide a possitive impact on academic performance and freedom of expression. Teachers, women participants, teachers who have been in service less than 5 years and high school teachers believe that the implementation would bring about some safety concerns. According to the significant differences derived from the research, some suggestions have been proposed.Keywords: School Dress Code, Free school dress implemantation, Administrator, Teachers
Collections