Gerçekçi matematik eğitimi destekli öğretim yönteminin 7. sınıf oran-orantı konularının öğretiminde öğrenci başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, gerçekçi matematik eğitimi destekli öğretim yöntemi kullanımının matematik dersine yönelik öğrenci tutumu, başarısı ve bilgi kalıcılığına etkisi araştırılmıştır. Çalışma, 2014–2015 eğitim öğretim yılında, Nevşehir İlinde bulunan Damat İbrahim Paşa Ortaokulunda öğrenim gören toplam 58 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada başarı yönünden birbiriyle aynı durumda bulunan 7/F sınıfı deney grubu, 7/E sınıfı kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda 31 ve kontrol grubunda 27 öğrenci bulunmaktadır. Deney grubunda `Gerçekçi Matematik Eğitimi Destekli Öğretim Yöntemi` kontrol grubunda ise `Geleneksel Öğretim Yöntemi` uygulanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırmada, statik grup öntest-sontest araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Oran-Orantı Başarı Testi, Matematik Tutum Ölçeği ve Kalıcılık Testi kullanılmıştır. Başarı testi araştırmacı tarafından geliştirilmiş, tutum ölçeği olarak ise Aşkar'ın `Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Kalıcılık Testi soruları, Oran-Orantı Başarı Testi sorularına paralel olarak hazırlanmıştır. Başarı ve tutum testi deney öncesinde ve sonrasında olmak üzere iki kez uygulanmıştır. Uygulamadan 8 hafta sonra da kalıcılık testi uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 21.00 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada verilerin analizinde medyan, aritmetik ortalama, Mann-Whitney U ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; oran-orantı konularının öğretiminde deney grubunda uygulanan GME destekli öğretim yönteminin öğrencilerin başarılarını anlamlı arttırdığı ve yöntemin kalıcılığa da etki ettiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Bununla birlikte, öğrencilerin; GME matematik dersine karşı olumlu tutumlar geliştirmelerine yardımcı olduğu sonucuna da ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Gerçekçi Matematik Eğitimi, Oran-Orantı, BaĢarı, Tutum. In this study, the effect of using ratio and proportion in mathematic course on students' attitude, achievement and retention of knowledge was investigated. The study was carried out with 58 students of Damat İbrahim Paşa Middle School in Nevşehir province in 2014-2015 academic year. In terms of success in the research in the same situation with each other, 7/F class was the experiment group, 7/E class was the control group. There were 31 students in the experimental group and there were 27 students in the control group. `Realistic Mathematıc Educatıon` method was applied to experimental group and `Traditional Instruction` method was applied to control group. In this research quantitative research approaches have been admitted. Pretest/ post test control group experimental research design was used in this study. Ratio and Propartıon Achievement Test, Mathematic Attitude Scale and Retention Test were used as data collection tool. Achievement test was developed by the researcher, as a measure of the Aşkar `Attitudes Towards Mathematics` it is used. Retention Test questions, Ratio and Proportion Achievement Test was prepared in parallel with the question. Achievement Test and Attitude Scale was applied before and after the experiment. Eight week after the experiment, retention test was carried out. Data were analyzed with SPSS 21.00. Median, arithmetic mean, Mann Whitney U test and Wilcoxon signed rank test were used in the analyses of the data. Results of the study show reveal that teaching supported with RME method used with in the teaching of ratio and proportion units significently improved the success of the students and affected the permanency. Furthermore, it was attained that students' perceptions towards RME method were positive and the method aided in forming positive attitudes.Key Words: Realistic Mathematics Education, Topics Ratio-Proportion, Achievement, Mathematics Attitude.
Collections