Yenilenebilir enerji kaynaklarının öğretiminde robotların kullanılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul 8. sınıf Fen Bilimleri Dersi `Canlılar ve Enerji İlişkileri` ünitesi `Yenilenebilir Enerji Kaynakları` konusunun Lego® Mindstorms EV3 Eğitim Seti ile Lego® Yenilenebilir Enerji Seti kullanılarak öğretilmesini sağlamak ve öğrencilerin bu süreçte değişen akademik başarı ve yaratıcılık düzeylerini incelemektir. Çalışmada deneme öncesi desenlerden tek gruplu ön test-son test modeli kullanılmıştır. Bu çalışma 2014-2015 eğitim-öğretim yılının ikinci yarıyılında Kayseri ilindeki bir ortaokulda öğrenim gören 8. sınıf düzeyinde 40 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama araçları olarak; `Kişisel Bilgi Formu`, `Başarı Testi` ve `Yaratıcılık Ölçeği` kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler SPSS 17.00 paket programı aracılığı ile değerlendirilmiştir. Verilerin analizi için `İlişkili t-Testi`, `Mann Whitney U-Testi` ve `Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi` uygulanmıştır. Veriler 0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda, geliştirilen etkinliklerin öğrencilerin akademik başarısında anlamlı farklılık gösterdiği fakat yaratıcılık düzeylerinde anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Robotik, Lego® Mindstorms EV3 Eğitim Seti, Lego® Yenilenebilir Enerji Seti, Akademik Başarı, Yaratıcılık The aim of this study is to investigate academic achievement and level of creativity changing of students in the process and teach using Lego® Mindstorms EV3 Education Kit and Lego® Renewable Energy Kit on the topic of `Renewable Energy Sources` of `Live and Energy Relations` unit in 8. grade Science Lesson. One pre-test and one post-test group were used as pre-experimental study models. In the second semester of the 2014-2015 academic year, study was conducted with 8th grade level 40 students of a middle school in Kayseri. `Personal Information Form`, `Achievement Test` and `Creativity Scale` were used as data collection tools in the study. The data were evaluated by means of the SPSS 17.00 package program. For analysis of data was applied the `Related t-Test`, `Mann-Whitney U-Test` and `Rows Wilcoxon Signed Test`. Data were evaluated at the 0.05 significance level. As a result of the study, it was observed that the activities which were developed showed significant difference in students academic achievement but didn't show significant difference in students level of creativity. Keywords: Robotic, Lego® Mindstorms EV3 Educatin Kit, Lego® Renewable Energy Kit, Academic Achievement, Creativity
Collections