TEOG sınavlarında soru sorulan ve sorulmayan fen ve teknoloji dersi konularına ilişkin öğrenci ve öğretmen bakış açıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde 2013-2014 eğitim-öğretim yılından itibaren ortaokul 8. sınıf düzeyinde Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavı (TEOG) uygulanmaktadır. TEOG sınavı her bir eğitim-öğretim döneminin ikinci sınavlarının ortak olarak yapılması şeklinde gerçekleştirilmektedir. Bu uygulamanın bir sonucu olarak TEOG-2 sınavından sonra 2. dönemin sonuna kadar işlenen fen ve teknoloji dersi konuları TEOG sınavı kapsamının dışında kalmıştır. Dolayısıyla, bu sınavda soru çıkan ve çıkmayan fen konuları durumu ortaya çıkmıştır.Bu araştırmanın amacı; TEOG sınavında soru sorulan ve sorulmayan fen ve teknoloji dersi konularına ilişkin öğrenci ve öğretmen bakış açılarını incelemektir. Mevcut araştırma, nitel araştırma yönteminin olgu bilim desenine göre yürütülmüştür. Amaçlı örneklem olarak seçilen çalışma grubu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Kayseri ili Melikgazi ilçesinde ortaokul 8. sınıf düzeyinde öğrenim görmekte olan TEOG sınavına girecek olan altı öğrenci ile Kayseri ili Melikgazi ilçesinde 8. sınıf Fen ve Teknoloji öğretmeni dört katılımcıdan oluşmuştur. Araştırmanın verileri, tüm katılımcılar için yarı yapılandırılmış görüşme ve yarı yapılandırılmış gözlem ile toplanmıştır. Elde edilen veriler öğretmen ve öğrenci açısından ayrı ayrı ele alınarak içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçları kodlar, temalar ve kategoriler oluşturularak verilmiştir. Sonuç olarak, öğretmen ve öğrenci motivasyonu, öğretmenlerin ön hazırlığı, derste kullandıkları yöntemler, ödev tarzı; öğrencilerin derse katılımı ve devam durumu olgularının sınavdan etkilenebileceği tespit edilmiştir. Ayrıca katılımcılar sınav hakkında olumsuz görüşlere sahip olmakla birlikte, genel olarak TEOG sınavına yönelik olumlu bir bakış açısına sahip oldukları da söylenebilir. Bu sonuçlar doğrultusunda TEOG sınavlarının her dönemin 3. yazılıları yerine yapılması önerilebilir. Since 2013-2014 academic year, at the middle school 8th grade level, Entrance From Primary To Secondary Education Exam (TEOG) has been applied in Turkey. TEOG exam is conducted considering each academic year's second written examination. As a result of this application, science and technology lesson topics which are taught from TEOG-2 exam to end of the 2nd term remained outside the scope TEOG exam. Thus, asked and unasked science topics at this examination have been emerged. The aim of this research is to analyze the views of students and teachers about the asked and unasked questions relating to science and technology lesson issues of TEOG exam. This study was conducted with the phenomenology pattern which one of the qualitative researches. Purposive sampling was used as a study group. This group was formed six students who will enter the TEOG exam, studied in the middle school 8th grade level in 2014-2015 academic year and located in Kayseri, Melikgazi. In addition, four teachers are teaching 8th Grade Science and Technology lesson were the participants of this study and they also located in Kayseri, Melikgazi. Research data was collected with semi-structured interviews and observation forms for the students and teachers. The obtained data were analyzed using the content analysis both for teachers and students. The data obtained from this research were presented by means of codes, themes, and categories. Teachers' and students' motivation, teachers' preliminary, the methods they use in lesson, homework style; students' class participation and attendance to the lesson may be affected by the exam is one of the results obtained. Although, participants have negative views about the exam, generally it can be said that they have positive perspectives for the TEOG exam. In accordance with these results it's suggested to do TEOG exam instead of each term's 3rd written exams.
Collections