8. sınıf kuvvet ve hareket ünitesindeki kavram yanılgılarının çalışma yaprakları ve kavram testi ile belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı; ortaöğretim 8. sınıf öğrencilerinin ` Kuvvet ve Hareket` ünitesi için hazırlanan çalışma yaprakları ve kavram testi ile kavram yanılgılarını belirlemektir.Bu çalışma nicel araştırma yöntemlerinden tarama deseni kullanılarak yürütülmüştür. Araştırma 2013-2014 eğitim -öğretim yılı güz döneminde, Kayseri ili Melikgazi ilçesindeki Mustafa-Müjgan Boydak Orta Okulu'na devam etmekte olan 8. sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmaya 25 öğrenci katılmıştır.Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan 12 adet çalışma yaprağı ve 15 soruluk iki aşamalı Kuvvet ve Hareket Kavram Testi kullanılmıştır. Bu veri toplama araçları Kuvvet ve Hareket ünitesinin kazanımları doğrultusunda hazırlanmıştır.Kuvvet ve Hareket Kavram Testi için yapılan pilot çalışma, üniteyi geçmiş yıllarda görmüş olan 256 9. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Testin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları SPSS 20.0 istatistik programı ile yapılmıştır. Kavram yanılgılarını belirlemek amacıyla öncelikle kavram testi Kuvvet ve Hareket ünitesi öğretilmeden önce uygulanmıştır. Daha sonra bu ünitenin öğretimi esnasında çalışma yaprakları ile kavram yanılgıları belirlenmeye çalışılmış ve son aşama olarak ünite sonunda kavram testi tekrar uygulanarak öğrencilerdeki kavram yanılgıları son kez tespit edilmiştir. Verilerin analizinde kavram yanılgılarını belirlemek amacıyla betimsel analiz yapılmıştır. Bu analiz çalışma yapraklarının `Sorgulama ve Değiştirme` ve `Uyarlama` basamaklarındaki bilgilerle yapılmıştır. Ayrıca, ön-test ve son-test olarak uygulanan Kuvvet ve Hareket ünitesi kavram testinden elde edilen kavram yanılgıları SPSS 20.0 programının frekans analizi ile değerlendirilmiştir.Sonuç olarak Kuvvet ve Hareket ünitesindeki kavramlarla ilgili öğrencilerdeki kavram yanılgıları kavram testi ve çalışma yaprakları ile belirlenmiştir. `Sıvı miktarı kaldırma kuvvetini etkiler.` , `Yüzen cisimlere etki eden kaldırma kuvveti, cismin ağırlığından büyüktür.`gibi kavram yanılgıları, örnek olarak gösterilebilir.Çalışma bulgularına dayanılarak, bir deneysel çalışma yapılması ve yapılandırmacılığa dayalı bir öğretim yöntemi kullanılarak belirlenen kavram yanılgılarının giderilmesi önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Kavram Yanılgıları, Çalışma Yaprağı, Kuvvet ve Hareket Kavram Testi. The main aim of this study is to determine the misconceptions with the work sheets and concept tests which are prepared for `Force and Motion` unit for 8th grade students. This study was carried out with survey pattern, which is one of the quantitative research methods. The study was conducted with the 8th grade students in Mustafa-Müjgan Boydak Secondary School in Melikgazi, Kayseri in 2013-2014 academic years. 25 students participated to this research.12 work sheets and two-stage Force and Motion concept test were prepared by the researcher and used as data collection tool. These tools were prepared in accordance with the objectives of the Force and Motion unit.The pilot study, which was conducted for Force and Motion test, was applied to 256 ninth grade students who had studied the same unit the previous year. Validity and reliability tests were completed with SPSS 20.0 statistics program. To be able to determine the misconceptions, firstly, the concept test was applied before the Force and Motion unit was taught. Secondly, while teaching this unit, it was aimed to determine the misconceptions with the work sheets. Lastly, the concept test was again applied at the end of the unit and the misconceptions of the students were determined.During the data analysis process, descriptive analysis was used to determine the misconceptions. This analysis was performed with the information in the `Inquiry and change` and `Application` steps of worksheet. Besides, Force and Motion concept test was applied as pre-test and post-test and was analyzed with SPSS 20.0 frequency analysis to determine the misconceptions.As a result, students' misconceptions, in Force and Motion unit, were determined with the concept test and the work sheets. Amount of liquid affects buoyant force. `Buoyancy that affects to floating matters is bigger than weight of matter` is given as an misconception example. On the basis of research findings, it was suggested to do an experimental study and to eliminate the misconceptions by using a constructivist teaching strategies.Key Words: Misconceptions, Work sheet, Force and Motion Concept Test.
Collections