Show simple item record

dc.contributor.advisorKılıç, Remzi
dc.contributor.authorUtku, Asim
dc.date.accessioned2020-12-29T08:40:08Z
dc.date.available2020-12-29T08:40:08Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/368803
dc.description.abstractBu tezde, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı farklı ortaöğretim kurumlarında öğrenim görmekte olan öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri ile İngilizce dersi öz yeterlik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın yürütülmesinde genel tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmada Milli Eğitim Bakanlığına bağlı farklı ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerden bir kesit alınarak, bu öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri ile İngilizce dersi özyeterlik algıları incelenmiştir. Bu noktadan hareketle araştırmada üç temel probleme yanıt aranmıştır: 1. Farklı ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören ortaöğretim öğrencilerinin eleştirel düşünme beceri düzeyleri nasıldır?2. Farklı ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören ortaöğretim öğrencilerinin İngilizce dersi özyeterlik algısı düzeyleri nasıldır?3. Farklı ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören ortaöğretim öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri ile İngilizce dersi özyeterlik algıları cinsiyetlere göre nasıl farklılık göstermektedir?
dc.description.abstractIn this study, theEnglish lesson with critical thinking skills of students who are studying different secondary schools connected to the Ministry of Education aimed to investigate the perception of self-efficacy. General screening model was used in this survey.In this study,there is taken a small section from schools which are depend on the Ministry of Education in various high schools' students studying critical thinking skills with English courses and self efficacy of these students were examined. Infact, the analysis of this point was sought answers to three fundamental problems:1. To understand the level of critical thinking skills of students who are studying in different schools types.2. To understand the level of self sufficiency perceptions of students who are studying in different schools types.3. To understand how it changes the critical thinking skills and self sufficiency perceptions of student who are studyig in different high schools types according to the genres?en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFarklı ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri ile İngilizce dersi özyeterlik algılarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of critical thinking skills and self - sufficiency perceptions of students who are studying in different high school types
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.identifier.yokid10102869
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityERCİYES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid421712
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess