Mesleki ve Teknik anadolu Liselerinin yönetiminde karşılaşılan problemler ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mesleki ve teknik Anadolu Liselerinde görev yapan okul müdürleri, müdür başyardımcıları ve müdür yardımcıları birçok iş alanı ile uğraşmak ve pek çok sorunla başa çıkmak zorundadırlar. Bu alt sistemde görev yapan mesleki ve teknik ortaöğretim okul yöneticileri, `Fiziksel Güçlükler`, `Beşeri Güçlükler`, `Kültürel Güçlükler`, `Bürokratik Güçlükler` boyutunda genel olarak sorunlarla karşılaşmak durumundadırlar. Bu sorunların belirlenmesi ve çözüm önerilerinin getirilmesi gerekliliği vardır. Bu araştırmanın amacı, mesleki ve teknik Anadolu liselerinde görev yapan yöneticilerin okullarda karşılaştıkları `Fiziksel Güçlükler`, `Beşeri Güçlükler`, `Kültürel Güçlükler`, `Bürokratik Güçlükler` bağlamında yönetim sorunlarını saptamak, bu sorunlarla karşılaşma sıklığını ve görevlerini olumsuz etkileme düzeyini belirleyip dikkat çekmek ve çözüm önerileri geliştirmektir.Araştırmanın evrenini, Kayseri İli Büyükşehir sınırları içerisinde, 2014-2015 öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı olarak faaliyet gösteren resmi mesleki ve teknik Anadolu liselerinde görev yapmakta olan 42 okul müdürü, 15 Müdür Başyardımcısı ve 142 Müdür Yardımcısı olmak üzere toplam 199 okul yöneticisi oluşturmuştur.Ankette kişisel bilgilerin yanı sıra, sorun boyutlarına ilişkin toplam 34 soru sorulmuş ve beşli derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada toplanan veriler bilgisayara aktarılmış ve SPSS istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Ankette yer alan mesleki ve teknik Anadolu Lisesi yöneticilerinin yönetim sorunlarına ilişkin konularda göreli olarak en fazla beşeri güçlükler alanında sorun yaşadığı, fiziksel güçlükler, kültürel güçlükler ve bürokratik güçlükler konusunda orta düzeyde sorun yaşandığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Mesleki ve teknik Anadolu Lisesi, yönetim, sorunları, Principals, head deputy directors and deputy directors who serve at vocational and technical anatolian high school have to deal with a lot of job fields and get over a lot of difficulties. Secondary education school administers who serve at this subsystem have to face problems in the `physical difficulties ` , `human difficulties`, `cultural difficulties `, `bureaucratic difficulties` dimensions, it is necessary to define these problems and suggest solutions.The purpose of this study is to define the problems faced by vocational and technical anatolian High schools administrators in terms of `physical difficulties ` , `human difficulties`, `cultural difficulties `, `bureaucratic difficulties`, to take attention and to offer solutions determining frequency of these faced problems and level of these negative effects on these duty.Participants of this research were in total 199 school administers (42 school principals, 15 head deputy directors and 142 deputy directors) working at official vocational and technical high schools within boundaries of metropolitan in Kayseri in 2014/2015 academic year.. These schools operate under the general directorate of vocational and technical education affiliated to ministry of national education. In the questionnaire; besides personal information, 34 questions which were asked and five point likert scale was used. The collected data were transcribed and analyzed using the SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) program.According to research results, the biggest problem vocational and technical Anatolian high school administrators faced with were about human difficulties. Moreover, physical difficulties, cultural difficulties and bureaucratic difficulties areas were seen in moderate level problems.Key Words:Vocational and technical anatolian high school, management, management problems
Collections