İlk ve ortaokullarda argo kullanımı ve sınıf yönetimine etkisine yönelik öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; İlk ve ortaokullarda öğrencilerin argo kullanımının hangi düzeyde olduğunu ve bu durumun sınıf yönetimine etkisine yönelik ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir.Bu çalışmada, ilkokul ve ortaokul öğrencilerinde argo kullanımının ne düzeyde olduğu, yaş ve cinsiyetin argo kullanımı üzerindeki etkisi incelenmiş; bu konuda ilkokul ve ortaokul öğretmenleriyle görüşmeler yapılmıştır. Verilerin toplanmasında nitel araştırmalarda kullanılan yöntemlerden biri olan görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu çalışmadaki görüşme, görüşme formları hazırlanarak bireysel olarak görüşme şekilde gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler belirlenen öğretmenlerle gerçekleştirilmiştir. Görüşmecilerin soruları tasarlanırken sorularda çalışmanın alt problemlerinin göz önünde bulundurulması, her sorunun, açık, net ve bir amaca yönelmesi gibi kriterler dikkate alınmıştır. Soruların açık uçlu olmasına dikkat edilmiştir. Araştırma sonucuna göre, örneklem dahilindeki ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin argo kullandıkları tespit edilmiştir. Görüşmeye katılan öğretmenler bu değerlendirmeyi sınıf seviyesine göre yapmıştır. Küçük yaş grubu olan ilkokul öğrencilerinde argo kullanımı daha azdır. Öğrenciler ortaokul yaşına gelince daha fazla argo kullanmakta ve bunu sınıf ortamına yansıtmaktadır. Argo kullanımının görüşmeye katılan öğretmenler tarafından olumsuz bir davranış olarak görülmektedir. Bu durumun düzeltilmesi için okul ve aile işbirliği içinde olmalıdır.Anahtar Kelimeler: Argo, Dil, İletişim, Sınıf Yönetim The objectives of the thesis are to define the level of slang usage and to find out the teachers' opinions on the effects of management of classroom at primary and secondary schools. It is investigated how much slang terms are used by the students at primary and secondary schools, the impacts of age and gender on slang term usage are analysed; interviews are conducted with teachers regarding the subject.Interview method which is one of the qualitative research methods is used to collect data. In this method, interview forms are prepared and interviews are conducted individually. These interviews are performed with pre-defined teachers. While the interview questions are designed, sub problems of research is considered and clear, precise questions are prepared, open ended questions which have their own direction and purpose are also considered. Based on the results of research, slang terms are used among the samples of students who are at primary and secondary schools. By teachers who are interviewed, the assessments are made based on class level of students. Slang term usage for younger students who are at primary schools are less than the usage for students who are at secondary schools. Secondary school students also reflect the slang impressions in classroom. The slang terms are all considered as a negative attitude by the teachers who are interviewed. In order to make improvement, schools and families should cooperate together.Key Words: Slang, Term, Communication, Management of Classroom.
Collections