Okul yöneticilerinin değişimi yönetme becerileri (Nevşehir ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Nevşehir il merkezindeki devlet okullarında görev yapmakta olan okul yöneticilerinin değişimi yönetme beceri düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı sorgulanmıştır. Bu amaçla 2015-2016 eğitim öğretim yılında Nevşehir İli merkez ilçesinde çalışan 147 okul yöneticisinden kullanılabilir veriler elde edilmiştir. Bu çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmada veri toplamak amacıyla, okul yöneticilerinin bazı demografik özelliklerini belirlemek için `Kişisel Bilgi Formu` ve değişim yönetimi becerilerini belirleyebilmek için üç bölümlü bir anket kullanılmıştır. Kişisel bilgi formu ve anketten elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarıldıktan sonra SPSS 23.00 programında çözümlenmiş, manidarlıklar minimum ,05 düzeyinde sınanmış ve bulgular araştırmanın amaçlarına uygun olarak tablolar halinde sunulmuştur. Araştırma grubunu oluşturan okul yöneticilerinin demografik özellikleri (cinsiyet, mesleki kıdem, eğitim durumu ve görev yaptıkları yönetim kademesi) betimleyici frekans ve yüzde dağılımları çıkarılmıştır. Örneklemi oluşturan okul yöneticilerinin değişimi yönetme yeterlik ölçeğinden aldıkları puanların cinsiyet, mesleki kıdem, eğitim durumu ve bulunduğu yönetim kademesi değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için bağımsız gruplar için t testi kullanılarak veriler yorumlanmıştır. Homojen dağılım göstermeyen gruplarda ise Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Yapılan istatistikî analizler sonucunda, okul yöneticilerinin değişimi yönetme beceri düzeylerine ilişkin algıları `yüksek` düzeydedir. Okul yöneticilerinin değişimi yönetme beceri düzeylerine ilişkin algıları cinsiyet ve eğitim durumu değişkenlerine göre incelendiğinde, gruplar arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı, görev türü ve mesleki kıdem değişkenlerine göre incelendiğinde ise gruplar arasında anlamlı bir farklılaşmanın olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Eğitim, örgüt, yöneticilik, okul yönetimi, eğitim yönetimi,değişim, liderlik In this study, it was examined whether the skill levels of the school directors working at state schools at Nevşehir province in managing changes differentiate based on various variables. For this purpose, data available for 147 school directors working at Nevşehir province in 2015-2016 academic year were used. Descriptive survey method was used in this study.In order to collect data in the study, a `Personal Data Form` was used to determine some demographic features and a survey composed of three parts was used to establish the changing management skills. The data obtained using the personal data forma and the survey were transferred to a PC and analyzed using SPSS 23.00 software. The significance level was defined as ,05 at minimum and the results were presented in tables in accordance with the aim of the study. The descriptive frequency and percentage distributions of the demographic features (gender, occupational seniority, educational status and the concerned administrative level), of the school directors forming the study group were determined. In independent groups, the data was interpreted using the t test to establish whether the scores the school directors obtained from the change management skills survey changed based on gender, occupational seniority, educational status and administrative level. Mann Whitney-U test was used in non-homogenous groups. The statistical analysis conducted showed that the perception of the school directors in relation to change management skills level was `high`. When the perception of the directors in relation to change management skills level was studied by taking into account gender and educational status, it was seen that there was no difference between the groups. On the other hand, there was a significant difference between the groups when the perception of the directors in relation to change management skills level was studied by taking into account the occupation and seniority.Keywords: Education, organization, managerial, school administration, educational management, change, leadership
Collections