Farklı milli kimliklere sahip öğrencilerin vatandaşlık (Eğitimi) algılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünyadaki gelişmeler; ekonomik hareketlilik, uluslararası antlaşmalar, sosyal medya araçlarının etkin kullanımı yeni alanlara duyulan ihtiyacı arttırmıştır. İçinde yaşadığımız zamanın doğası gereğince katılımcı demokrasi, sivil diyalog, cinsiyet eşitliği, etnik ayrımcılığa son verilmesi, insan hakları gibi konular daha da önemli hale gelmiştir. Türkiye gibi jeopolitik öneme sahip siyasi dengelerin merkezinde yer alan bir ülkenin de barış ve huzur ortamı içinde yaşayabilmek için çözüm yolları araması kaçınılmazdır. Bu anlamda bir arada huzur içinde yaşayabilmeyi destekleyici niteliğe sahip vatandaşlık eğitiminin önemi günümüzde etkisini arttırarak sürdürmektedir. Bugün bilgiye erişim reklam sloganlarında tabir edildiği gibi belki parmakların ucunda fakat beceri ve tutum kazandırmak değişen dünya gerekliliklerine uygun birey yetiştirmek namına önem teşkil etmektedir.Vatandaşlık eğitiminin öneminin bilincinde olunarak hazırlanmış bu çalışmada farklı milli kimliğe sahip Rus, Kolombiyalı ve Ruandalı olmak üzere toplamda 15 katılımcı ile yarı yapılandırılmış görüşme yöntemiyle mülakatlar gerçekleştirilmiştir.Araştırma, 2014- 2015 eğitim-öğretim yılında İzmir, Kayseri ve Ankara illerinde eğitim gören yabancı öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Farklı milli kimliğe mensup katılımcıların ilk ve ortaöğrenimlerini ülkelerinde tamamlamış olma kriterine dikkat edilmiştir.xAraştırmada görüşmeler vasıtasıyla elde edilen bilgiler içerik analizine tabi tutulmuş, bu yolla sonuçların elde edilmesi amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda Rus katılımcıların vatandaşlık eğitimini önemsemediği, Rusya'nın beklentilerini yerine getirme yükümlülüğü hissetmedikleri, vatandaşlık bağlarının milli duygularla örülü olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Kolombiya'nın davranış eğitimine önem verdiği, vatandaşlık eğitimi derslerinin önemsendiği, katılımcıların ülkelerinin beklentilerini yerine getirme eğiliminde oldukları ve ülkelerini geliştirmeyi amaçladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ruandalı katılımcıların vatandaşlık eğitimi dersini önmesiz gördüğü, ülkelerini geliştirmek noktasında kendilerine büyük sorumluluk düştüğü inancında olup bu sorumluluğu yerine getirme arzusunda oldukları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Vatandaşlık, Vatandaşlık eğitimi, Vatandaşlık algısı World development; economic activity, international agreements and effective use of social media for new areas needs have increased. In accordance with the times we live in participatory democracy, civil dialogue, gender equality, end of ethnic discrimination, issues such as human rights has become even more important. In this context, the importance of living in peace with supportive citizenship education continues to increase its influence today. As it is called in todays advertising slogan language ` information at the end of the fingers`, but to gain skills and attitudes appropriate to educate individuals on behalf of the world-changing requirements poses serious issues.In this work, a semi-structured interviews were conducted with a total of 15 participants from different nationalities including; Russia, Colombia and Rwanda to study the knowledge of civic education in their respective countries. Research was conducted during the academic year of 2014-2015 in Izmir, Kayseri and Ankara with foreign students. Importance was given to the level of education taken by the participents like primary and middle school enrollment and considered as criterias. Information obtained through interview research was subjected to content analysis, thereby obtaining the intended result.As a result, Russian participants paid attention to civic education and didnt felt an obligation to fulfill the expectations of their mother country which indicated that a criss-cross national feelings of nationality bond has been reached. Colombia's behavior towards the importance to education and citizenship education is considered important in courses, they tend to fulfill the expectations of the country and aims to improve the results they have achieved. Rwandan courses of citizenship education according to participants were deemed insignificant. The lacking of belief that their greatest responsibility is to develop the country was observed and a lack in the desire to fulfill this responsibility.Keywords: citizenship, civic education, citizenship perception
Collections