Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının tarih öğrenirken başvurduğu informal kaynaklara ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde yapılan birçok araştırma bireyin hayatı boyunca öğrendiklerinin % 80'nin okul dışında informal olarak gerçekleştiğini belirtmektedir. Okul dışında, tarihin informal kaynaklardan özellikle medya ve sosyal medyadan öğrenilme oranı günümüzde artırmıştır. Bireyin informal öğrenme kaynaklarını tercih etme nedenleri, bu kaynaklardan nasıl yararlandıkları, informal öğrenme kaynaklarının bireyin tarih öğrenimine katkısı ve tarih eğitimi için zararlı yönleri, tarih ve sosyal bilgiler eğitimi için önemli ve araştırılması gereken süreçlerdir. Bu bağlamda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının okul dışında tarih öğrenirken başvurduğu informal kaynaklara ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlayan çalışma nitel araştırma desenlerinden olgu bilim (fenomonoloji) araştırmasıdır. Araştırmanın verileri, Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü sosyal bilgiler öğretmen adaylarından yarı yapılandırılmış mülakat formu ile toplanmıştır. Veriler içerik analizi kullanılarak incelenmiş ve Maxqda 12 paket programı ile kodlamaları yapılmıştır. Araştırma sonucunda, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının informal öğrenme kaynaklarına eleştirel yaklaştıkları, öğretmen adayı görüşlerine göre informal öğrenme kaynaklarının tarih eğitimi için katkısı olduğu gibi zararının da olduğu, tarihin yanlış ve yanlı öğrenilmesine neden olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın formal eğitime ilişkin sonucu ise informal öğrenmenin nitelikli olabilmesi için, öğretmen adaylarının, formal eğitim kurumlarındaki öğretmen ve akademisyenlere misyon yüklemeleridir. Anahtar kelimeler: İnformal öğrenme, okul dışı tarih, sosyal bilgiler, öğretmen adayları, tarih öğretimi. Many studies conducted today point out that most of learning experiences take place outside the classroom informally. Today the rate of learning history outside the school through informal sources, especially through media and social media, has increased. The reasons making people prefer informal learning sources, how learners benefit these sources, the contributions of informal learning sources on one's history learning and the detrimental effects of these sources on history training are the processes to be investigated in the field of teaching history and social studies. Within this context, the present study that aims to figure out social studies education pre-service teachers' ideas about the informal sources which they use outside the school to learn history is a phenomenological research. The data is collected from prospective social studies teachers studying at Erciyes University Faculty of Education Department of Primary Education through semi-structure interviews. The data were examined by using content analysis and coded with Maxqda 12 qualitative data analysis program. It is found out that prospective social studies teachers are critical about informal learning sources; they perceive informal learning sources as both beneficial and also detrimental for teaching history, and as a reason for the incorrect and biased learning. The results of the study about formal education give mission and responsibility to prospective teachers, teachers and researchers in formal education institutions in order to ensure quality in informal learning.Keywords: Informal learning, history outside the school, social studies, prospective teachers, teaching history
Collections