Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen Arap öğrencilerin Türkçeyi öğrenme durumları ve karşılaştıkları sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkçenin yabancı dil olarak önemi dünya genelinde her geçen gün artmaktadır.Özellikle son otuz yıldır Türkçenin yabancılara öğretimi için yapılan çalışmalar hızkazanmıştır. Yapılan çalışmalarda, yabancıların Türkçeyi öğrenirken çeşitli sorunlar vezorluklar yaşadıkları ifade edilmektedir. Bu sorunları yaşayanlara Arap öğrenciler dedâhildir. Yaşanan bu durumun çeşitli sebepleri olsa da en önemli problemin,öğrencilerin ana dili Arapça ile Türkçenin birçok açıdan farklı özelliklere sahipolmasından kaynaklandığı düşünülmektedir.Bu çalışmanın amacı, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen Arap kökenli öğrencilerinTürkçeyi öğrenme-kullanabilme durumlarını belirlemek, Türkçe öğrenirken yaşadıklarızorlukları ve sıkıntıları ortaya çıkarmaktır. Ortaya çıkan veriler ışığında öğreticilerehangi konularda zorluk yaşandığı, en çok nelerde/nerelerde hata yapıldığı ve buyanlışların önlenmesi, düzeltilmesi hususunda neler yapılabileceğinin ortaya konmasıamaçlanmaktadır. Çalışmada elde edilen verilere göre; Arap öğrencilerin Türkçeöğrenirken yaşadıkları sorunların büyük oranda konuşma ve yazma becerileri ile dilbilgisinde olduğu, bunun da genel olarak ana dilleri Arapça ile Türkçe arasındakibirtakım farklılıklardan kaynaklandığı saptanmıştır. Ayrıca, öğrencilerin ana dillerininve önceden öğrenmiş oldukları bir yabancı dilin Türkçe öğrenmelerine olumlu veolumsuz etkilerinin olduğu görülmüştür. Ana dilleri ve bildikleri yabancı dilin kelimeöğrenmelerinde olumlu; telaffuz, yazma ve dil bilgisi konularında olumsuz etkilerininolduğu tespit edilmiştir. Elde edilen bir başka önemli bulgu ise; öğrencilerin Türkçedekiekleri öğrenme ve kullanma, yazım-imla kurallarına uygun yazma konusunda da zorlukyaşadıklarıdır.Anahtar Kelimeler: Türkçe öğretimi, Arap öğrenciler, öğrenme durumu, yaşanansorunlar Learning Turkish as a foreign language increases in importance around all over theworld. In particular, studies for teaching Turkish as a foreign language to foreignersgained momentum in the last thirty years. In these studies, it is stated that foreignerslearning Turkish as a foreign language encounter several problems and challenges. Oneof the groups encountering such problems and challenges is Arab students. Althoughthere are multiple reasons for this situation, the most significant one is considered to bediffering characteristics of these two languages, namely Arabic and Turkish. Thepurpose of this study is to identify Arab students' actual states in learning and usingTurkish, as well as revealing the difficulties and challenges that they encounter duringthe process. The analysis of the data may enable educators to realize in which issuesstudents experience difficulties, in which parts students make mistakes and what can bedone to prevent or correct those misconceptions. Findings indicate that Arab studentsmostly encounter challenges in speaking, writing and grammar skills. Severaldifferences between the two languages are considered to be the main reason of such achallenge encountered by Arab students. Moreover, both students' mother tongue andthe foreign language that they had already learned made either positive or negativeeffect on learning Turkish. The mother tongue and the foreign language that studentshad already learned had a positive effect on acquiring new words, yet they had negativeeffects on pronunciation, writing and grammar. The other important finding is thatstudents had also difficulty in learning and using of appendixes, writing according tospelling-orthographic rules.Keywords: Turkish teaching, Arab students, learning states, difficulties.
Collections