Okulların değişime açıklığı ile öğretmenlerin iş doyumu ve örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki: Kayseri ili bağımsız anaokulları örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, okulların değişime açıklığı ile öğretmenlerin İş doyumu ve örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç kapsamında ilişkiler; öğretmenlerin yaş, cinsiyet, medeni durumu, toplam mesleki tecrübe, kadro durumu ve eğitim düzeyi değişkenlerine göre incelenmiştir. Ayrıca elde edilen sonuçlar ışığında, okul yöneticilerine değişime açıklık, İş doyumu ve örgütsel bağlılık ilişkilerini güçlendirebilecek öneriler sunulmuştur.Araştırmanın evreni, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Kayseri ili merkezi ve merkez ilçelerindeki bağımsız anaokullarında görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Tesadüfi örneklem ile seçilen 296 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır, veriler anket aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin toplanmasında, araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` ve ilgili literatürde yer alan ve geçmişte yapılmış olan çalışmalardan yararlanılarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS programı vasıtasıyla geçerlilik, güvenirlilik, frekans, varyans, korelasyon, t-testi ve one-way anova istatistiki yöntemlerinden faydalanılmıştır. This paper examines a stream of research aimed at openness to change of schools to the relationship between the teachers' job satisfaction and organizational commitment levels. For this purpose the scope of relationships; teachers' age, sex, marital status, number of children, total professional experience, currently working at the school working hours, staff status and education level were also examined according to the variable. Also in the light of the results obtained, the school administrators, openness to change, job satisfaction and organizational commitment can strengthen their relationship to recommendations is presented.The universe of the research, in the academic year 2014-2015, in the province of Kayseri in independent kindergartens constitute from teachers. Random sample selected with the sample of 296 teachers are constitute of research. The study used data from the relational screening method was collected through the questionnaires. In the collection of the data, the researcher prepared by the `Personal Information Form` and had been made in the past and in the literature about the work developed by researchers making use of the questionnaire. In the analysis of data obtained by means of SPSS program validity, reliability, frequency, variance, regression, correlation, t-tests and one-way anova utilized from statistical methods.
Collections