Sınıf öğretmenlerinin kişilik tipleri ile sınıf yönetim stilleri arasındaki ilişkinin farklı değişkenler açısından incelenmesi (Kayseri ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin kişilikleri ile sınıf yönetim stilleri arasındaki ilişkiyi belirlemek ve bu ilişkinin çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veriler `Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi` (SDKT) ve `Öğretmen Disiplin Stilleri Envanteri` (TDSI) aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın örneklemi Kayseri İl'inde 37 ilkokulda görevli 457 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Sınıf öğretmenlerinin kişilik tipleri sırasıyla; Yumuşak Başlılık, Dışa Dönüklük, Deneyime Açıklık, Sorumluluk, Duygusal Dengesizlik/Nevrotizm olarak tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin en çok kullandığı disiplin stilleri sırasıyla; Destekleyici, Görüşmeci, Uzlaşmacı, Zorlayıcı, Boş verici olarak tespit edilmiştir. Yumuşak başlılık kişilik tipi ile dışa dönüklük, deneyime açıklık, sorumluluk kişilik tipleri arasında pozitif anlamlı duygusal dengesizlik/ nevrotizm kişilik tipi arasında negatif anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Destekleyici disiplin stili ile sorumluluk, yumuşak başlılık, deneyime açıklık, dışadönüklük kişilik tipleri arasında pozitif anlamlı, duygusal dengesizlik/nevrotizm kişilik tipi arasında negatif anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Destekleyici disiplin stili ile uzlaşmacı, zorlayıcı disiplin stilleri arasında pozitif anlamlı, boş verici disiplin stili arasında negatif anlamlı ilişki tespit edilmiştir. The purpose of this study is to determine the relationship between classroom teachers' personalities and classroom management styles and to determine whether this relationship varies according to various variables. Survey model was used in the research. The data were collected through `Adjective Based Personality Test` (SDKT) and `Teacher Disciplinary Styles Inventory` (TDSI). The sample of the study consisted of 457 classroom teachers in 37 primary schools in Kayseri province. Personality types of class teachers are; Mildness, Extraversion, Openness to experience, Responsibility, Emotional Unbalance / Neuroticism. Discipline styles that classroom teachers use most are; Supporter, Negotiator, Compromiser, Enforcer, Abdicator. Mildness was positively correlated with personality types, exraversion, opennessto experience, and ressponsibility. There was a negative relationship between personality type of emotionality and emotional imbalance / neurotic personality type. Positive relationship between supportive discipline style and responsibility, mildness, openness to experience, extroversion personality type was found. There was a negative relationship between supportive discipline style and emotional imbalance / neurotic personality type. A positive relationship was found between the supporting discipline style and the compromising, compelling discipline styles. There was a negative relationship between supportive discipline style and dismissive discipline style.
Collections