7.sınıf sindirim sistemi konusunda iki aşamalı test geliştirilerek kavram yanılgılarının tespit edilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı yedinci sınıf `Sindirim Sitemi` konusu için geliştirilen iki aşamalı kavram testi ile kavram yanılgılarının belirlenmesidir. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi kullanılmıştır. Tarama yöntemi elde edilen verileri toplayarak analiz etmeye dayanır. Araştırmanın örneklemi, 2015–2016 eğitim öğretim yılında uygun örnekleme yoluyla Kayseri ili Bünyan ilçesinde yer alan dokuz ortaokulda öğrenim gören 413, 7.sınıf öğrencilerinden oluşmuştur. `Sindirim Sistemi Kavram Testi (SSKT)` oluşturmak için fen bilimleri dersi 7.sınıf `Sindirim Sistemi` konusundaki kazanımlara uygun olarak 20 soruluk iki aşamalı test düzenlenmiştir. Pilot uygulamalardan elde edilen veriler ışığında test son haline getirilerek Kayseri ili Bünyan ilçesinde yer alan dokuz ortaokulda öğrenim gören 413 öğrenciye iki ders saati, toplamda 80 dakika süre ile uygulanmıştır. Öğrencilerin iki aşamalı çoktan seçmeli testte aldıkları puanlar SPSS 22.0 ile çözümlenmiştir. Öğrencilerin iki aşamalı çoktan seçmeli testin birinci aşamasında verdikleri doğru yanıtlarına 1, yanlış ve boş yanıtlarına ise 0 puan verilmiştir. Soruların ikinci aşamasında ise öğrencilerin seçenekleri seçme nedenleri incelenerek bazı kavram yanılgıları tespit edilmiştir. Bu kavram yanılgıları: `Mide öz suyu tüm besinleri sindirir.`, `Suyun sindirimde herhangi bir etkisi yoktur.`, `Sindirimin son bulduğu organ kalın bağırsaktır`, `Fiziksel sindirim sadece ağızda gerçekleşir`, `Sindirim anüste tamamlanır` vb. şeklindedir. Yapılan çalışmada öğrencilerde meydana gelen kavram yanılgılarının sebebinin öğrenciden mi ya da öğretmeden mi kaynaklandığı bilinmemektedir. Sonraki çalışmalarda kavram yanılgısının sebeplerinin belirlenebileceği ve çözüme katkı sunabileceği durum çalışması ya da olgu bilim çalışmaları yapılabilir.Anahtar Kelimeler: Fen Eğitimi, Kavram Yanılgıları, Sindirim Sistemi Kavram Testi The purpose of this study is to review the misconceptions of the seventh grade students about the `Digestive System`, a subject in the seventh grade curricular program, by using a two-staged conception test. This study utilizes the survey method, a quantitative method based on analyzing the collected data. The group in the study, 413 seventh grade students, were selected from nine secondary schools in Bünyan, Kayseri by using the convenience sampling. The Digestive System Two-Staged Conception Test (SSKT), consisting of 20 questions, was developed in compliance with the student achievements written in the `Digestive System` section of the seventh grade curricular program. After being improved in the light of the data obtained from the pilot testing, the test was applied to 413 students at nine secondary schools in Bünyan, Kayseri during two lessons, totally 80 minutes. The correct choices of the students that they chose in the first stage of the two-staged test were scored `1` while blank or incorrect answers were scored `0`. In the second stage of the test, the reasons for choosing the test options were analyzed to determine the misconceptions. These misconceptions are: `The digestives juice digests all nutrients`, `Water has no role in digestion`, `Digestion ends in the large intestine`, `Physical digestion occurs only in mouth`, `Digestion ends in the anus`. The reason behind the misconceptions, whether the teachers cause them or they originate from the students, have not been identified. However further case studies and phenomenology studies can be carried out to identify the reasons behind the misconceptions and to suggest solutions.Keywords: Science Education, Misconceptions, Digestive System Conception Test
Collections