Türkiye ve PISA da da başarılı olan ülkelerin (Finlandiya, Güney Kore, Singapur) anadili öğretim programlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde eğitim sisteminin günümüzün ihtiyaçlarına cevap verebilmesi, eksikliklerinin belirlenmesi, gereken önlemlerin alınması için çeşitli ulusal sınavlar yapılmaktadır ayrıca sürekli gelişen dünyamızda gelişmelere ayak uydurmak, diğer ülkeler arasında eğitimdeki akademik başarı durumumuzu görmek için Türkiye uluslararası projelerde de yer almaktadır. Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) bu projelerden bir tanesidir. Bu araştırmada son üç dönemde 2009, 2012 ve 2015 yıllarında gerçekleştirilen PISA uygulamalarının okuma becerilerinde başarı gösteren Singapur, Finlandiya, Güney Kore anadili öğretim programları ve Türkiye anadili öğretim programı üzerinde çalışılmıştır. Günümüzde anadili öğretiminin önemi, bütün alanlardaki öğrenmelerin temelini oluşturduğu için giderek önemli bir konu haline gelmektedir. İyi bir anadili öğretimi, iyi hazırlanmış anadili öğretim programı ile gerçekleştirilebilir. Bu yüzden, bu çalışmada yapılan son üç PISA sonuçlarına göre okuma becerileri alanında başarılı olan Singapur, Finlandiya, Güney Kore anadili öğretim programları ile Türkiye anadili öğretim programı, amaçlar, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme öğeleri açısından karşılaştırılarak araştırma kapsamındaki ülkelerin programlarının benzer ve farklı yönleri ortaya konmuştur. Çalışmaya konu olan ülkelerin anadili öğretim programları hakkındaki veriler doküman incelemesi yoluyla milli eğitim bakanlıklarının resmi sitelerinden alınarak İngilizceden Türkçeye çevrilerek elde edilmiştir. PISA uygulamalarına 15 yaş grubu öğrenciler katıldığı için ülkelerin ortaokul seviyesinde programları incelemeye alınmış ve çalışma 2015 (1-8) Türkçe Dersi Öğretim programı 5 - 8. sınıflar, Singapur ilkokul 5. ve 6. sınıf ve ortaokul 1 - 4. sınıf İngilizce Öğretim Programı, Güney Kore Anadili Öğretim Programı 7 - 9. sınıflar ile sınırlandırılmıştır. PISA uygulamasında okuma becerileri alanında başarılı olan ülkelerin anadilİ öğretim programları ile Türkiye anadili öğretim programı benzer ve farklı olduğu yönler açısından karşılaştırılmıştır. Elde edilen bulgular incelendiğinde Türkiye, Singapur, Finlandiya ve Güney Kore anadili öğretim programlarında; amaçlar, içerik, öğrenme - öğretme süreci ve değerlendirme boyutlarının her birine aynı ağırlığın verilmediği, Singapur ve Güney Kore anadili öğretim programlarında öğretim programlarının bütün öğeleri bulunuyorken, Finlandiya ve Türkiye anadili öğretim programlarında öğrenme - öğretme sürecine yönelik ayrı bir başlığın olmadığı dikkat çekmiştir. Amaçlar açısından bütün ülkelerin anadili öğretim programları benzerlik gösterirken, içerik açısından dinleme, konuşma, okuma, yazma, edebiyat, dilbilgisi, kelime bilgisi, sözlü iletişim gibi değişik beceri alanlarının programlarda yer aldığı görülmüştür. Değerlendirme sürecinde de bütün ülkelerin anadili öğretim programlarında; süreç, ürün, öz, akran, performans değerlendirme gibi farklı değerlendirme türlerinin yer aldığı görülmüştür. In our country, various national exams are carried out to meet the needs of today's educational system, to determine the defaults of the educational system and to take the necessary precautions for them. In the world that develops continuously, Turkey takes places in many international projects in order to keep up with the devolopments and to see its academic standing among other countries. The Programme For International Student Assessment (PISA) is one of them. In this investigation, the native language curriculums of Singapore, South Korea and Finland, which are successful in reading skills of PISA carried out in 2009, 2012, 2015 years and the native language curriculum of Turkey are studied. As the native languge teaching is essential for the other learnings, it is becoming more and more impotant nowadays. A good native language teaching is carried out with a good prepared native language curriculum. Therefore, in this study, the native language curriculum of Singapore, South Korea and Finland which are successful in reading skills according to the last three PISA results, and Turkey's native language curriculum are compared in terms of dimensions of native language curriculum's objectives, content, teaching- learning process and evaluation in order to show the differences and similarities among the curriculums. Native language curriculums' data of the counries which are subject to the study are obtained from the formal websites of these countries' ministry of education via reviewing the documents translated from English to Turkish. As 15- year- old group of students are taken to PISA, the context of the study is limited to the countries secondary school's native language curriculums. 2015 (1st-8th) Turkish Lesson Programme for the 5th-8th grades, primary school English programme for the 5th-6th grades and secondary school English programme for the 1st- 4th of Singapore, South Korea native language curriculum for the 7th-9th grades and Finland native language art curriculum for the 6th-9th grades are assessed. The native language curriculum of Turkey is compared with the native language curriculums of the countries that are sucessful in reading skills of PISA in this study.As a result, it is seen that each dimension, which are objectives, content, teaching and learning process and evaluation in Turkey, Singapore, South Korea and Finland's native language curriculums doesnt't have the same density when the data obtained from the formal websites of the countries' ministry of education is analyzed. While all the dimensions of a curriculum are present in South Korea and Singapore's programmes, it is noticed that there isn't a seperated title related to teaching and learning process in Turkey and Finland's native language programmes. While all of the countries within the study are similar in terms of the objectives, there are different skills such as listening, speaking, reading, writing, grammar, vocabulary, orally communication in terms of the content area of the native language curriculums of the countries. In the evaluation process, it is noticed that there are different types of evaluations such as product evaluation, process evaluation, performance assessment, peer assessment, self assessment in all of the native language curriculums of the countries.
Collections