Ortaokul fen bilimleri dersinin 21.yüzyıl becerilerini kazandırmadaki etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri (Kayseri ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ortaokul Fen Bilimleri Dersinin 21. yy. becerilerini kazandırmadaki etkililiğini öğretmen görüşleri doğrultusunda incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Fen öğretim programlarının 21. yy. becerileri ile uyumu sorgulanmış ve ders olarak okutulan Fen Bilimleri Dersinin bu becerileri kazandırmasındaki durumu ortaya konmuştur. Araştırmanın evrenini Kayseri ili ve ilçelerindeki Fen Bilimleri öğretmenleri oluşturmaktadır. Karma yöntemin kullanıldığı bu araştırmada nicel veriler anket formu, nitel veriler ise yarı yapılandırılmış form kullanılarak görüşme yöntemi ile toplanılmıştır. Nicel veriler 270 kişilik bir örneklem gurubundan oluşurken, nitel veriler ise 20 kişilik katılımcı gurubundan oluşmaktadır. Nicel veriler kay-kare testi, nitel veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Nicel ve nitel veriler sonuç, tartışma ve yorum bölümünde birleştirilerek sunulmuştur. Nicel ve nitel verilerin birbirini destekleyecek şekilde öğretmenlerin Fen Öğretim Programının 21. yy. becerilerine uyumu noktasında kararsız kaldıkları ortaya çıkan sonuçlardan birdir. Öğretmenler Fen Bilimler Dersinin 21. yy. becerilerini kazandırmadaki etkililiğine kısmen katılmışlardır. Nicel verilerin nitel veriler ile büyük oranda desteklendiği görülmüştür. Medya okuryazarlığı becerisine ilişkin nitel veriler nicel verileri desteklememiştir. Öğretmenlerin görüşleri arasındaki manidar farklılaşma en çok görev yaptıkları okul türlerine göre, özel okul öğretmenlerin lehine olmuştur. Bu sonucun çıkmasında fiziksel olanaklarla birlikte özel okulların markalaşma çabası içerisinde yeniliğe daha kolay ve etkili şekilde uyum sağlamasından kaynaklandığı düşünülmektedir. The aim of this research is to determine the effectiveness of secondary school science classes on equipping students with 21st century skills according to the thought of science teachers. In order to reach this aim; firstly, the science curriculum of secondary schools is examined deeply and the harmony between the curriculum and 21st century skills are questioned. Afterwards, the effectiveness of the current science classes on equipping students with these skills is examined. The population of the research is the science teachers working in Kayseri province. The quantitative data is obtained through a questionnaire form and the qualitative data is obtained through semi-structured interview form. The sample group of quantitative data consisted of 270 individuals and the sample group for qualitative data consisted of 20 persons. The quantitative data is analyzed through chi-square test and the qualitative data is analyzed through content analysis method. All the quantitative and qualitative data is combined and presented together, in conclusion, discussion and commentary part of the study. One of the results which are supported by both qualitative and quantitative data is that the teachers are hesitant about the harmony between the science curriculum and 21st century skills. Teacher partly agreed to the effectiveness of science classes on equipping students with 21st century skills. It is also seen that the quantitative data is strongly supported by qualitative data. The meaningful differentiation among teachers went in favor of teachers working in private owned school according to the classification through school types. The reasons for this type of differentiation are thought to be the physical structures of private schools along with the efforts of these schools about innovation and branding.
Collections