5. sınıf ortaokul öğrencilerinin hava, su ve toprak kirliliği ile ilgili kavram yanılgılarında anne-babanın rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında 5. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin hava, su ve toprak kirliliği konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarında ve yanlış uygulamalarında anne babanın rolünü araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. İnsanlar doğumlarından ölümlerine kadar doğa ve çevreyle ilişki içerisine girmektedir. Hayatlarını kolaylaştırmak ve ihtiyaçlarını karşılamak için çevre kaynaklarını tüketmeye başlarlar. Kaynaklar tüketilirken gerekli çevre bilincine sahip olunmadığında çevre sorunları baş gösterir. Sorunlarla karşılaşıldığında insanlar en yakınındaki kişilere başvurur. Çocukların bilgi ve davranışları kazanabilecekleri ilk kaynak aileleridir. Anne-babadan edinilen yanlış öğrenmeler okul çağında devam eder. Bu çalışma öğrencilerin kavram yanılgılarında ve yanlış uygulamalarında anne-babanın rolünü incelediği için özgündür. Araştırmada; nicel araştırma yöntemlerinden korelasyon deseni kullanılmıştır. Araştırmada; seçkisiz olarak belirlenen 5. sınıfta öğrenim gören 204 öğrenci ve 204 aileden veri toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini Kayseri Merkez ve belirli ilçelerinde yer alan 5. sınıf öğrencileri ve anne-babaları oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak alan taraması yapılarak oluşturulan üç aşamalı kavram testi (ÜAKYBT) kullanılmıştır. Test üç aşamalı olarak öğrencilere ve anne-babalarına uygulanmıştır. Araştırmada toplanan veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Bu çalışmanın sonucunda 5. sınıf öğrencilerinin ve anne-babalarının hava, su ve toprak kirliliği konusunda anlama düzeyleri, kavram yanılgıları ve yanlış uygulamaları belirlenerek, öğrenciler ile anne babalar arasındaki ilişki incelenmiştir. 5. sınıf öğrencilerinin ve anne-babalarının anlama düzeyleri, kavram yanılgıları ve yanlış uygulamaları arasında negatif ve anlamlı olmayan bir ilişki tespit edilmiştir. Öğrenciler ve ailelerin kavram yanılgıları ve yanlış uygulamaları belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda Fen Bilimleri Öğretim Programını hazırlayanlar, eğitimciler, öğrenciler ve aileler için çeşitli öneriler sunulmuştur. The research was conducted to investigate the role of parents on the misconceptions and misapplications of 5th grade students on the air, water and soil pollution in the 2016-2017 educational year. People are in a relationship with nature and the environment from birth to death. They start consuming environmental resources to make their lives easier and meet their needs. While consuming resources, environmental problems arise when environmental awareness is not required. When you encounter problems, people should apply to the nearest person. The families of children are the first source to gain knowledge and behavior The wrong learning acquires from the parents sometimes continues at the school. This study is unique because it examines the role of parents on the misconceptions and misconceptions of the students. In the study; correlation design whih is one of the quantitative research methods was used. Data were collected from 204 students studying at the 5th grade and 204 families, which was determined as an random. The sample of the research was formed by 5th grade students and parents in Kayseri Center and certain districts. Three-Tier Diagnostic Test (ÜAKYBT) was used as data collection tool in the study. The test was applied to students and their parents. The data collected in the study were analyzed in the SPSS program. As a result of this study, the level of understanding, misconceptions and misapplications of 5th grade students and their parents about air, water and soil pollution were determined. Using this information, the negative relationship between students and parents was determined. A negative and nonsignificant relationship was found between the level of understanding, misconceptions and misapplications of 5. grade students and their parents. Misconceptions and misapplication of students and their families have been identified. In line with the results obtained, various proposals have been presented for the students, their parents, educators and those who prepare the Science Education Program.
Collections