Ortaöğretim 11. sınıf felsefe dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kayseri ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, 2015-2016 öğretim yılında Kayseri il merkezinde (Melikgazi, Kocasinan, Talas) devlet ortaöğretim okullarında görev yapan felsefe öğretmenlerinin görüşlerine göre ortaöğretim 11. sınıf felsefe dersi öğretim programını değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, konuyla ilgili kaynaklar taranarak ortaöğretim 11. sınıf felsefe dersi öğretim programı hakkında bilgi verilmiştir. Çalışmanın örneklemine alınan felsefe öğretmenlerine öğretmen anket formları uygulanmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen verilerin analizi SPSS 23.00 istatistik paket programı kullanılarak yapılmıştır. Dağılımın özellikleri incelenerek uygun istatistiksel teknikler kullanılmış ve veriler analiz edilmiştir.Araştırma sonunda; ortaöğretim 11. Sınıf Felsefe Dersi Öğretim Programının okulun imkânları ile gerçekleştirebilir olduğu, yeni kazanımlara ihtiyaç duyulduğu, ölçme ve değerlendirme çalışmalarının öğrencilerin çok yönlü tanınmasına olanak sağladığı, içeriğin açık ve anlaşılır olduğu, programdaki etkinliklerin öğrencilere özgür düşünce becerileri kazandırdığı, programdaki etkinliklerin öğretmen öğrenci etkileşimini sağladığı, programa ayrılan haftalık ders saatinin yeterli olduğu, ölçme değerlendirme çalışmalarına yeterli zaman ayrıldığı, ölçme değerlendirme çalışmaları içerisinde sergi, proje, gözlem, görüşme, öz değerlendirme ve akran değerlendirmesi yapıldığı, öğrencilerin sınavlarda çoktan seçmeli testleri cevaplayabildiği, öğrencilerin sınavlarda açık uçlu soruları cevaplayamadığı, programın felsefi temele uygun olarak hazırlandığı, programdaki etkinliklerin öğrencilerin üst düzey düşünce becerilerini geliştirebileceği, programdaki etkinliklerin öğrencilerin duygu ve düşüncelerini rahatlıkla ifade edebilecek şekilde olduğu, programdaki etkinliklerin öğrencilerdeki merak duygusunu uyandırdığı, programdaki etkinliklerin Türk kültür ve düşünürlerinin yeterince tanınmasına olanak verdiği, programın öğrenci merkezli yöntem ve tekniği kullanmaya imkan sağladığı gibi sonuçlara varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Felsefe, Öğretim programı, Öğretmen görüşü, Devlet ortaöğretim This study was carried out to evaluate the 11th grade philosophy course curriculum according to philosophy teachers' views who serve in public secondary schools in Kayseri city center (Melikgazi, Kocasinan and Talas) in 2015-2016 academic year. In the study, relevant sources were reviewed and information was given on the secondary 11th grade philosophy course curriculum. The philosophy teachers who were taken into the sample of the study were administered teacher questionnaire forms. The data which were obtained as a result of the administration of the questionnaire were analyzed using the SPSS 23.00 statistical package software. Suitable statistical techniques were used examining the features of the distribution and data were analyzed.As a result of the study, it has been concluded that the secondary 11th Grade Philosophy Course Curriculum can be implemented with the possibilities of the school; new learning outcomes are needed; studies of measurement and evaluation allow to know students in multiple ways; the content is clear and comprehensible; the activities in the curriculum equip students with skills of free thought; the activities in the curriculum ensure teacher-student interaction; the weekly course hours allocated to the curriculum are sufficient; studies of measurement and evaluation are allocated sufficient time; exhibitions, projects, observations, interviews, self-assessment and peer assessment are conducted within the studies of measurement and evaluation; students can answer multiple choice items on examinations; students cannot answer open ended questions on examinations; the curriculum was prepared appropriately for the philosophical basis; the activities in the curriculum can develop students' higher level thinking skills; the activities in the curriculum are present in a way that students can express their thoughts easily; the activities in the curriculum arouse students' curiosity; the activities in the curriculum enable the Turkish culture and philosophers to be known sufficiently; and the curriculum allow to use student centered methods and techniques.Key words: Philosophy, curriculum, teachers' views, public secondary schools.
Collections