8. sınıf öğrencilerinin algıladıkları anne baba tutumlarının matematik başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, 8. öğrencilerinin algıladıkları anne-baba tutumlarının matematik başarılarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tarama modeline göre yapılan araştırmada, öğrencilerin algılanan anne-baba tutumlarını belirleyebilmek için Kuzgun (1972) tarafından geliştirilip daha sonra Kuzgun ve Eldeleklioğlu (1993) tarafından revize edilen Anne-Baba Tutum Ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır.Bu araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Kayseri ili Melikgazi, Kocasinan ve Develi ilçelerindeki devlet ortaokullarında okuyan 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. 3 ilçede bulunan ortaokullar elverişli örneklem yöntemiyle seçilerek toplam 502 öğrenciye ulaşılmıştır. Çalışmanın örneklemine alınan öğrencilere, likert tipteki anne baba tutumları ölçeği uygulanmış ve uygulama sonucunda elde edilen verilerin analizi SPSS 22.0 istatistik paket programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırmada verileri analiz etmek için parametrik dağılımlarda bağımsız gruplar t testi (independent sample t test) ve ilişkisiz örneklemler için tek yönlü varyans analizi (one way anova) kullanılmıştır. Araştırmadaki bağımlı ve bağımsız değişkenlerin arasındaki ilişki Pearson korelasyon, etki ise regresyon analizi ile test edilmiştir.Araştırma sonucunda; öğrencilerin algıladıkları anne baba tutumları ile matematik başarılarının düşük düzeyde ilişkili oldukları, cinsiyete göre matematik başarısının kızlar lehine farklılaştığı, anne eğitim ve baba eğitim düzeylerine göre öğrencilerin matematik başarısının farklılaştığı, öğrencilerin matematik başarısının ve algıladıkları anne baba tutumlarının gelir düzeyine göre farklılaştığı, öğrencilerin kardeş sayısına göre algıladıkları anne baba tutumunun farklılaştığı, anne ve baba mesleklerine göre öğrencilerin matematik başarısının farklılaştığı tespit edilmiştir. Ayrıca 8. sınıf öğrencilerin algıladıkları anne baba tutumlarının matematik başarılarını anlamlı şekilde yordadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler:Yordama, Algılama, Anne Baba Tutumu, Başarı, Örneklem, Varyans Analizi, Pearson Korelasyon, Regresyon, Evren This study was conducted in order to determine the effect of parental attitudes perceived by eighth grade students on their mathematics achievement. In the study, which was carried out by survey model, the Parental Attitudes Scale, which was developed by Kuzgun (1972) and later revised by Kuzgun and Eldeleklioğlu (1993), and the Personal Information Form developed by the researcher were used in order to determine parental attitudes perceived by the students. The population of this research is made up of eighth grade students who attend public middle schools in the districts Melikgazi, Kocasinan and Develi in the Province of Kayseri in the 2017 - 2018 school year. A total of 502 students were reached by selecting middle schools situated in the three districts with convenient sampling method. The students who were included in the sample of the study were administered the Likert type Parental Attitudes Scales and the data obtained through the scale were analyzed with SPSS 22.0 statistical software. In the analysis of the data, the independent samples t test was used in parametric distributions, and for independent samples One-Way Anova was used. The relationship between the dependent and independent variables was tested with Pearson Correlation, and the effect was tested with regression analysis.As a result of the study, it has been established that parental attitudes perceived by the students and their mathematics achievement correlates at a low level, mathematics achievement by gender differs in favor of the girls, the students' mathematics achievement and their perceived parental attitudes differ by level of income, perceived parental attitudes differ by the number of brothers or sisters, and the students mathematics achievement differs by parents' occupations. It has also been established that the eighth graders' perceived parental attitudes predict their mathematics achievement significantly. Key Words: Prediction, Perception, Parental Attitude, Achievement, Sample, Analysis of Variance, Pearson Correlation, Regression, Population
Collections